۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
ادامه ریزش جفت ارز پوند/دلار در  سایه وضعیت تیره اقتصاد انگلستان
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه ریزش جفت ارز پوند/دلار در سایه وضعیت تیره اقتصاد انگلستان

جفت ارز پوند/دلار امروز در بازار فارکس بار دیگر دچار ریزش شده و به نظر می رسد ریزش فعلی همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، جفت ارز پوند/دلار (GBP/USD) هفته جاری در روندی بسیار ریزشی قرار داشته که دلیل آن، چشم‌انداز منفی عملکرد بانک مرکزی انگلیس و انقباض اقتصاد بریتانیا بوده که همچنان بر ارزش پوند فشار می‌آورد. این جفت ارز تا زمان نگارش این گزارش ۰.۵۵ درصد کاهش یافته و سومین روز متوالی زیان را به ثبت رسانده است.

در پشت چشم انداز بد اقتصاد بریتانیا که توسط بانک انگلستان در هنگام افزایش نرخ بهره به میزان ۵۰ واحد ترسیم شد، هلدینگ سرمایه گذاری بانکی سوسیتی ژنراله (Societe Generale) هشدار داده که پوند ممکن است به زودی به زیر سطح ۱.۲۰ سقوط کند. اولیویه کوربر، استراتژیست بانک سرمایه گذاری فرانسه، معتقد است که وضعیت فعلی پوند در برابر دلار به دلیل عملکرد نا مناسب بانک مرکزی انگلیس در برابر سیاست های وزارت خزانه داری و اقتصاد آمریکا است.

گزارش مشاغل قوی و کاهش تورم، ترس از رکود در ایالات متحده را از بین برده است و به ارز ملی آمریکا چشم اندازی قوی تر در برابر پوند داده است.



پیش بینی نرخ GBP/USD

ادامه ریزش جفت ارز پوند/دلار در  سایه وضعیت تیره اقتصاد انگلستان

نمودار روزانه نشان می دهد که اقدام اخیر قیمت در حال شکل دادن یک الگوی دوگانه است. کندل روزانه فعال اکنون خط گردن این الگو را در ۵۰% اصلاح فیبوناچی از کف قیمت ۱۲ جولای تا اوج ۲ آگوست (که اولین قله را تشکیل می دهد) آزمایش می کند.

شکست این حمایت در نقطه ۱.۲۰۴۴۳ الگوی نزولی را تأیید کرده و راه را برای حرکت اندازه گیری شده ای که هدف آن تکمیل در سطح حمایت ۱.۱۸۰۶۱ (کمترین سطح ۱۲ جولای) است، باز می کند. سطح اصلاحی فیبوناچی ۷۸.۶% نیز در ۱.۱۹۰۸۷ (اوج ۱۲ ژوئیه و کف ۲۱ جولای) یک حمایت میانی بین اولین هدف و نقطه اتمام حرکت اندازه گیری شده تشکیل می دهد.

از طرف دیگر، یک جهش از حرکت اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصدی، قبل از اینکه مقاومت ۱.۲۱۶۷۳ به عنوان یک هدف صعودی جدید (بالای ۵ آگوست) وارد ترکیب شود، در ابتدا ۱.۲۰۹۰۷ را هدف قرار می دهد. اگر گاوها موفق به شکست این مقاومت شوند، نقطه ۱.۲۲۷۵۵ (بالای ۲ آگوست) به هدف بعدی مقاومت تبدیل می شود. توجه داشته باشید، تنها زمانی می توان روی بهبود وضعیت این جفت ارز حساب باز کرد که این مقاومت شکسته شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha