۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
ویروس کرونا و تغییر در هزینه زندگی آمریکایی ها
با کرونا برخی از مشاغل در امریکا درآمد بیشتری دارند

ویروس کرونا و تغییر در هزینه زندگی آمریکایی ها

ویروس کرونا زندگی روزمره در آمریکا را به شدت تغییر داده و به تحولات گسترده در اقتصاد ایالات متحده کمک کرده است.

فاطمه محمدی پور؛ بازار – سایت نیویورک تایمز اخیرا مقاله ای با قلم « لورن لاتربی» و «دیوید گلس» با عنوان « ویروس کرونا و تغییر در هزینه زندگی آمریکایی ها» منتشر نموده است. متن کامل مقاله در ادامه آمده است.

سوالی که اخیرا مطرح می شود این است که تأثیرات فوری بحران ویروس کرونا چیست؟ در جواب باید گفت : تغییرات اساسی در نحوه خرج کردن پول مردم. طی چند هفته بعد از شیوع ویروس کرونا ، ستونهای صنعت آمریکا اساساً فرو خواهند ریخت: هواپیماها ، رستوران ها و میادین به طور ناگهانی خالی شده اند. در بسیاری از ایالت ها ، مشاغل غیرمجاز - از جمله خرده فروشان کالاهای لوکس و اجاره دهندگان زمین های گلف – طبق دستور دولت بسته شده اند. «لوک تیلی» ، اقتصاددان ارشد ویلمینگتون تراست گفت: این شدیدترین کاهش در هزینه های مصرف کننده است که ما تاکنون دیده ایم.

هواپیماها ، رستوران ها و میادین به طور ناگهانی خالی شده اند. در بسیاری از ایالت ها ، مشاغل غیرمجاز - از جمله خرده فروشان کالاهای لوکس و اجاره دهندگان زمین های گلف – طبق دستور دولت بسته شده اند و این شدیدترین کاهش در هزینه های مصرف کننده است که ما تاکنون دیده ایم

برخی از شرکت ها مانند Walmart ، Amazon و Uber Eats شاهد افزایش در خرید بوده اند. داده ها نشان می دهد که مشتریان بسیاری از مشاغل دیگر صرفاً هزینه های خود را متوقف کرده اند. چگونگی هزینه کردن افراد مشخص می کند که کدام شرکت ها زنده مانده و چه کسی شغلی دارد. در هفته‌های اخیر ، بیش از 16 میلیون کارگر در کشور امریکا درخواست بیمه بیکاری داده‌اند.

درهمان حال که مردم در خانه آشپزی می کنند ، فروش مواد غذایی در حال افزایش است. با بسته شدن رستوران ها و ماندن مردم در خانه در طی ماه گذشته، فروشگاه های مواد غذایی افزایش تقاضا را تجربه کردند. در یک دوره 7 روزه که در 18 مارس به پایان رسید ، فروش مواد غذایی نسبت به سال قبل 79 درصد رشد داشته است. تعداد زیادی از مواد غذایی خانگی از جمله ماکارونی ، آرد ، دستمال توالت و صابون تقاضای بسیار زیادی داشت. غذاهای فرآوری شده و کنسروها دوباره رواج پیدا کردند. بین 26 مارس و اول آوریل ، فروش مواد غذایی 7 درصد رشد داشته است.

دستورات در خانه بمانید که طی هفته‌های اخیر در سراسر کشور صادر شده است به ضرر صنعت سیر و سفر است. هزینه کردن مردم در خطوط هوایی ، هتل ها ، سفرهای دریایی و اتومبیل های کرایه ای متوقف شده است. سایت های رزرو آنلاین مسافرتی مانند Expedia ، Airbnb و Priceline شاهد افت فروش خود بوده اند و این وضعیت بدتر خواهد شد.

 فروش در بخش مسافرت طی یک ماه گذشته به سرعت کاهش یافته است ، به طوری که درآمدهای هفته منتهی به اول آوریل با 85 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است. جهت رعایت فاصله اجتماعی ، به اکثر رستورانهای سراسر کشور دستور داده شده است که از ارائه خدمات بپرهیزند. ناهار خوری های زیبا ، ناهار خوری های معمولی و فست فودها همگی متضرر شده اند و شرکت ها از Momofuku گرفته تا مک دونالد حسابی تحت تاثیر قرار گرفته اند.

فراتر از مشارکت در مطالبات بیکاری ،صنعت خراب رستوران ممکن است مشکلات اقتصادی گسترده کشور را بدتر کند. آقای تلی می گوید: اقتصاد خدماتی به طور سنتی به پایین نگه داشتن رکود کمک کرده است. در این حالت ، توقف اجباری هزینه های مصرف کننده برای این موارد بحران اقتصادی را تسریع می کند.

 بسیاری از سرگرمی های مورد علاقه آمریکایی ها فعلاً خیلی محدود هستند ، سالنهای سینما تعطیل شده اند، پارک ها بسته شده اند ، کلوپ ها و سالن های کنسرت همه تعطیل شده اند.  

هزینه شرکت های بازی های ویدیویی مانند Twitch و Nintendo در حال رونق گرفتن است و خدمات پخش از جمله Netflix و Spotify نیز از مزایایی در این بحران برخوردار هستند

در حالی که انواع سرگرمی هایی که مردم را به صورت اجتماع گرد هم می آورد  محدود یا تعطیل شده اند، چند نقطه روشن وجود دارد. هزینه شرکت های بازی های ویدیویی مانند Twitch و Nintendo در حال رونق گرفتن است و خدمات پخش از جمله Netflix و Spotify نیز از مزایایی در این بحران برخوردار هستند.

 قبل از ویروس کرونا ، صنعت خرده فروشی در تلاش بود با پیشرفت تجارت الکترونیکی و مارک های تخفیف سازگار شود. بحران کنونی شرایط را بسیار بدتر کرده است. فروشگاه های بزرگ ، فروشگاههای مد ، فروشگاه های کفش ورزشی و سایر مشاغل در این صنعت در هفته های اخیر درآمد بسیار اندکی داشته اند. برای بسیاری از افراد ، ماندن در خانه به معنای پایان دادن به رفت و آمد است. در نتیجه ، تاکسی ها ، شرکت های سواری اشتراکی مانند Uber و Lyft ، حمل و نقل عمومی و خدمات پارکینگ ، همگی شاهد کاهش شدید فروش بوده اند. شرکت های به اشتراک گذاری اسکوتر مانند Lime و Bird که در حال رونق گرفتن بودند ، دچار ضربات بالقوه کشنده ای شدند.

با کمال تعجب ،  ما با کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی، در میانه بحرانی همه گیر، مواجه هستیم

  در نتیجه کاهش تردد اتومبیل در جاده ، میزان فروش خودرو و قطعات خودرو نیز کاهش یافته است.  این روزها هیچ کس به ورزشگاه نمی رود.  این خبر بدی برای شرکت های بدنسازی است. هیچ کس ارایشگاه نمی رود و این مهم برای شرکت های زیبایی و نظافت مانند Sephora و Great Clips تأسف آور است.

هزینه در  صنعت مراقبت های بهداشتی نیز بسیار کاهش یافته است. دندانپزشکان و متخصصانی که در حوزه کرونا ویروس فعالیت نمی کنند نیز با کاهش درآمد مواجه شده اند. برخی بیمارستان ها با درآمد کمتری مواجه هستند زیرا بسیاری از بیماران دیگر به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه نمی کنند در نتیجه حقوق پزشکان ، پرستاران و سایر کارمندان کاهش داده شده است. آقای تلی در این مورد می گوید: با کمال تعجب ، باید بگویم که ما با کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی، در میانه بحرانی همه گیر، مواجه هستیم.

کد خبر: ۱۶٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha