۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

مالکان ۲۸۰۰ خانه گران قیمت و باغ ویلا در سامانه مالیاتی ثبت نام کردند
معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور:

مالکان ۲۸۰۰ خانه گران قیمت و باغ ویلا در سامانه مالیاتی ثبت نام کردند

خدامرادی گفت: پس از ارسال پیامک اطلاع رسانی برای مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت، تاکنون حدود ۲۸۰۰ مودی در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان ثبت نام کرده اند.

به گزارش بازار، ‌افشین خدامرادی، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۲ هزار و ۴۰۰ مالک خانه واحد مسکونی گران قیمت و باغ ویلا، پیامک اطلاع رسانی ارسال و مطالبه مالیات انجام گرفته، گفت: از این تعداد تاکنون حدود ۲۸۰۰ مودی به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشانی my.tax.gov.ir مراجعه و ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلاها به استناد ضوابط اجرایی بند (خ) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم کلید خورد، گفت: از جمله مهمترین آثار اجرای این قانون، افزایش عدالت مالیاتی، نظم بخشی به اقتصاد و غلبه بر سوداگری در بازار مسکن است.

خدامرادی تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ مودی مشمول مالیات مذکور نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرده و همچنین از مجموع ۲۸۰۰ مودی که در سامانه مالیاتی ثبت نام کرده اند، تعداد ۹۲۱ نفر نسبت به مالیات تعیین شده یا مشمولیت این مالیات اعتراض کرده اند که اعتراضات آن‌ها در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلاها که پیامک اطلاع رسانی برای آن‌ها ارسال شده، لازم است ضمن مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و ثبت نام در آن، میزان مالیات متعلقه را مشاهده کرده و نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مودیانی که به مالیات تعیین شده اعتراض دارند و همچنین نحوه اعلام اعتراض نیز گفت: این دسته از مودیان، برای اعتراض به مالیات تعیین شده، لازم است به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی مراجعه و ضمن ثبت نام در آن، نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha