۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کرونا، ۵ میلیارد دلار به شرکت فورد خسارت زد

کرونا، ۵ میلیارد دلار به شرکت فورد خسارت زد

بر اساس بیانیه منتشر شده شرکت فورد در سه ماهه سوم سال هم زیان مالی ۶۳۲ میلیون دلاری را ثبت کرد.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، شرکت فورد هشدار داد انتظار دارد زیان عملیاتی ۵ میلیارد دلاری را در سه ماهه دوم سال به دلیل کاهش پیش بینی شده حجم فروش خودروهای خود در همه مناطق جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا ثبت کند.

 طبق بیانیه منتشر شده این شرکت در سه ماهه سوم سال هم زیان مالی ۶۳۲ میلیون دلاری را ثبت کرد. به این ترتیب این شرکت که هنوز زمان بازگشایی کارخانه‌های خود درآمریکا به دلیل پایبندی به تدابیر فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه به منظور مقابله با شیوع کووید - ۱۹ اعلام نکرده است طی شش ماه ۵.۶ میلیارد دلار زیان خواهد کرد.

فورد پیش بینی کرد این نتایج می‌تواند به دلیل وجود خطرات، تردیدها و عوامل دیگر تغییر کند. عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه نخست سال با ۱۵ درصد کاهش به ۳۴.۳ میلیارد رسید.

این شرکت موفق نشد به همه سوالات در مورد آینده خود در کوتاه مدت پاسخ دهد. فورد اعلام کرد برای دوام آوردن تا پایان سال پول کافی دارد. خزانه این شرکت هم اکنون ۳۵ میلیارد دلار سرمایه دارد که بیش از نیمی از آن از خطوط اعتباری است که در مواقع اضطراری استفاده می‌شوند و ۸ میلیارد دلار آن از اوراق قرضه تامین می‌شود.

تیم استون مسئول مالی فورد اعلام کرد شرکت برای فعالیت تا پایان سال حتی بدون فروش خودرو یا تدابیر مالی جدید نقدینگی کافی دارد. با این حال ابهام اصلی مربوط به زمان از سرگیری تولید در آمریکاست که ۶۳.۵ درصد فروش این شرکت را تشکیل می‌دهد.

این سکوت نشان می‌دهد فورد که امیدوار بود در ماه آوریل کارخانه‌های خود را در آمریکا از سرگیرد هنوز موفق نشده است با اتحادیه کارگران خودرو که اتحادیه‌ای قدرتمند است به توافق برسد. این اتحادیه هفته گذشته اعلام کرد از سرگیری فعالیت‌ها از اوایل ماه مه بسیار زود و بسیار خطرناک خواهد بود. فوردت قصد دارد تولید در اروپا را از ۴ مه از سربگیرد. تولید در چین به عنوان مبدا همه گیری آغاز شده است.

کد خبر: ۱۶٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha