۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
بیش از نیمی از صنایع نساجی اصفهان فرسوده هستند| راه اندازی شهرک پوشاک
دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان:

بیش از نیمی از صنایع نساجی اصفهان فرسوده هستند| راه اندازی شهرک پوشاک

اصفهان - امامی، دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بیش از نیمی از صنایع نساجی این شهرستان فرسوده هستند.

سید علی امامی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به سابقه کهن اصفهان در صنعت نساجی اظهار داشت: این شهر قدمتی ۱۰۰ ساله در این صنعت دارد ولی در شرایط کنونی نساجی در اصفهان در معرض خطر است.

وی با بیان اینکه در کنار شهر اصفهان برخی از شهرهای دیگر استان همانند کاشان نیز در صنعت نساجی قدمتی کهن و سابقه ای درخشان داشته و دارند، ابراز داشت: متاسفانه با گذشت زمان و انتقال نساجی ها به بیرون از شهر شاهد افول در این صنعت در اصفهان بوده ایم.

دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات صنعتگران و فعالین صنعت نساجی استهلاک ماشین آلات و دستگاه ها است، تصریح کرد: بیش از نیمی از صنایع نساجی اصفهان فرسوده شده اند و این باعث شده است که شاهد کاهش کیفیت برخی از محصولات باشیم.

وی این موضوع را برای صنعت نساجی اصفهان آسیب زا دانست و گفت: پس از سالها معافیت گمرکی بر واردات ماشین آلات نساجی حذف شده است و این موضوع به عنوان یک چالش مضاعف در صنعت نساجی قلمداد شده است چراکه باعث شده است فعالین این بخش رو به سوی واردات ماشین آلات کارکرده بیاورند تا مشمول معافیت گمرکی شوند.

نقش‌ تحریم‌ها در واردات ماشین آلات کارکرده

امامی با اشاره به اینکه تحریم ها نیز یکی دیگر از علل وارد کردن ماشین آلات کارکرده شده است، افزود: ایران در حال حاضر دانش ساخت ماشین آلات این صنعت را ندارد و تصمیماتی همچون حذف معافیت گمرکی باعث کاهش کیفیت تولیدات این صنعت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه در دو ماه گذشته نرخ تسهیلات و وام بازسازی و نوسازی صنعت نیز صفر شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع در کنار حذف معافیت گمرکی شرایط سختی را برای فعالیت صنعت نساجی پیش آورده و یک‌ زنگ خطر واقعی را برای آنها به صدا درآورده است.

راه اندازی شهرک پوشاک پیگیری شود

دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه یکی از برنامه های موجود برای صنعت نساجی تکمیل زنجیره نساجی و پوشاک در اصفهان است، تاکید کرد: از چند سال قبل نخستین شهرک پوشاک کشور در اصفهان پیگیری شده است که امیدواریم با اخذ مصوبات لازم به زودی شاهد راه اندازی این شهرک در اصفهان باشیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha