۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
اتاق اهواز از صادرات خدمات فنی و مهندسی به سوریه حمایت می‌کند
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه:

اتاق اهواز از صادرات خدمات فنی و مهندسی به سوریه حمایت می‌کند

عموری، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی به سوریه از مهمترین نیازهای کشور است که اتاق بازرگانی اهواز از فعالان اقتصادی این حوزه حمایت خواهد کرد.

به گزارش بازار، شهلا عموری افزود: استان خوزستان از ظرفیت و زیرساخت های لازم برای توسعه روابط اقتصادی با کشور سوریه برخوردار است. در پیشنهادی به اتاق مشترک ایران و سوریه خواسته شد تا ارائه خدمات به فعالان بخش خصوصی به ویژه تجار و بازرگانان خوزستانی با تخفیف های مناسبی همراه باشد.

عموری با بیان اینکه بنادر از جمله راه های ارتباطی ایران با کشور سوریه است، عنوان کرد: همچنین اجرایی شدن خط آهن شلمچه به بصره باعث اتصال راه ریلی خوزستان به سوریه خواهد شد و اجرایی شدن این خط ریلی، کاهش هزینه حمل کالاهای صادراتی ایران را در پی دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در مرز شلمچه و دریافت کد ترانزیت کالا به عراق عنوان کرد: فعال شدن ترانزیت کالا از ایران به عراق که می تواند دربرگیرنده صادرات محصولات مختلف به سوریه نیز باشد با جدیت در دستور کار اتاق بازرگانی اهواز است.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای پذیرش یک هیات تجاری از کشور سوریه طی ۴۵ روز تا ۲ ماه آینده افزود: هماهنگی های لازم در این رابطه با همکاری دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه در مراحل نهایی قرار دارد.

عموری با اشاره به حجم مبادلات تجاری استان خوزستان با کشور سوریه تصریح کرد: ارزش صادرات محصولات از مرزهای استان به کشور سوریه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه امسال بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است. عمده محصولات صادراتی از خوزستان به کشور سوریه شامل محصول خمیرمایه، سودپرک، نخ، اسید استیک، کائوچو و پلی اتیلن سبک هستند.

وی میزان واردات از کشور سوریه به مرزهای خوزستان را بالغ بر ۲۷ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: خاک فسفات محصول وارداتی خوزستان از سوریه است.

کد خبر: ۱۶۸٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha