۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
گفتگوهای مهمی در سوریه داشتم
وزیر امور خارجه:

گفتگوهای مهمی در سوریه داشتم

وزیر امور خارجه در خصوص رایزنی‌های خود در دمشق نوشت: روز گذشته در دمشق، رایزنی و گفت‌وگوی مهمی با آقایان بشار اسد رئیس‌جمهور، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی سوریه داشتم.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گزارشی درباره دیدارهای و رایزنی‌های روز گذشته خود در دمشق در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: روز گذشته در دمشق، رایزنی و گفت‌وگوی مهمی با آقایان بشار اسد رئیس جمهور، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی سوریه داشتم.

وی افزود: علاوه بر بررسی تحولات منطقه‌ای و جهانی، به‌ویژه موضوع مهم فلسطین و غزه، توافقات رؤسای جمهور دو کشور بررسی و در نتیجه ابعاد گسترش مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی رضایتبخش و رو به جلو ارزیابی شد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در ادامه به‌همراه آقای فیصل مقداد ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را افتتاح کردیم و خدمات‌رسانی رسمی آن آغاز شد.

وزیر امور خارجه نوشت: همچنین به‌همراه همتایم با یک دیپلمات جوان وزارت خارجه سوریه که در جریان حمله تروریستی اخیر رژیم اسراییل به سفارت کشورمان در دمشق به‌شدت مجروح و متأسفانه یک پای خود را بر اثر اصابت موشک از دست داده است، در بیمارستان عیادت کردیم.

وی بیان داشت: دیدار با دیپلمات‌های کشورمان، نمایندگان نهادهای ایرانی و مستشاران نظامی ایرانی ضدتروریسم در دمشق و خانواده‌ آنان در فرودگاه و محل سفارت که ـ علی‌رغم دشواری‌های محل مأموریت ـ سرشار از روحیه، تعهد و حس مسئولیت‌پذیری‌اند، بسیار غرورآفرین و افتخارآمیز بود.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha