۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
اتاق‌های بازرگانی خوزستان رسالت خود را در خصوص گردشگری انجام دهند
یادداشت؛

اتاق‌های بازرگانی خوزستان رسالت خود را در خصوص گردشگری انجام دهند

اهواز- اتاق‌های بازرگانی خوزستان رسالت خود را در خصوص صنعت گردشگری انجام دهند و اقدامات منتهی به خروجی مطلوب را اجرا کنند، این مطلب بخشی از یادداشت «محمود نواصر»، کارشناس گردشگری است.

محمود نواصر؛ بازار: امروزه توسعه صنعت گردشگری در همه عرصه‌ ها همچون سطوح محلی، ملی و بین ‌المللی مورد توجه برنامه‌ ریزان دولتی و شرکت‌ های خصوصی قرار گرفته است.

بسیاری از کشورها به صورت فزاینده ‌ای به این حقیقت پی برده‌ اند که برای بهبود وضعیت اقتصادی خود باید ابتکار عمل به خرج دهند و درصدد یافتن راه ‌های تازه ‌ای برآیند.

آگاهی جوامع از اینکه صنعت گردشگری منبع درآمدی ارزی بسیار مناسب و قابل ملاحظه ‌ای در اختیار اقتصاد یک کشور قرار می‌ دهد، باعث شده است که گردشگری مفهومی بسیار گسترده در ابعاد مختلف اقتصادی به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی، توسعه اجتماعی و فرهنگی پیدا کند و به عنوان یک صنعت پُر بازده در بین صاحب‌ نظران تلقی شود.

اگر چه نگاه به صنعت گردشگری در مناطق مختلف برحسب شرایط اجتماعی، فرهنگی و محلی متفاوت است، اما رویکرد به این صنعت همواره عامل مهمی برای توسعه اقتصادی کشورها به حساب می ‌آید

اگر چه نگاه به صنعت گردشگری در مناطق مختلف برحسب شرایط اجتماعی، فرهنگی و محلی متفاوت است، اما رویکرد به این صنعت همواره عامل مهمی برای توسعه اقتصادی کشورها به حساب می ‌آید.

توسعه صنعت گردشگری، به ویژه برای کشورهای در حال توسعه که با معضلاتی همچون میزان بیکاری بالا، محدودیت منابع ارزی و اقتصاد تک محصولی مواجه هستند، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

استفاده نکردن از ظرفیت گردشگری خوزستان

استان خوزستان یکی از استان های کشورمان است که ظرفیت عظیمی در حوزه صنعت توریسم دارد و متاسفانه این ظرفیت ها به شکل صحیحی مورد توجه قرار نگرفته اند و این موضوع در حالی است که یکی از منابع درآمدی ویژه برای مردم می تواند باشد.

توسعه صنعت گردشگری خوزستان بدون حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی، عملی نیست و در این بین اتاق های بازرگانی این استان شامل اهواز، آبادان و خرمشهر باید نقش مهمی را داشته باشند.

اتاق های بازرگانی بر اساس ساز و کارهای اداری خود یک نهاد اقتصادی مستقل هستند که مشاور قوا هستند و مهم تر از همه با داشتن کمیسیون گردشگری و صنایع وابسته می توانند کمک های بسیاری به صنعت توریسم کنند.

اختیارات بالای اتاق های بازرگانی

اختیارات اتاق های بازرگانی به گونه ای است که رئیس یک اتاق بازرگانی در یکی از نقاط کشور می تواند مستقیماً با رئیس جمهور مکاتبه کند.

اتاق‌های بازرگانی خوزستان رسالت خود را در خصوص صنعت گردشگری انجام دهند و اقدامات منتهی به خروجی مطلوب را اجرا کنند.

منابع انسانی کمیسیون های گردشگری در اتاق های بازرگانی باید بر اساس اصول باشد و روسای این کمیسیون ها در اتاق های خوزستان باید ضمن علاقمندی به این حوزه دارای دانش مورد نیاز نیز باشند.

نایب رئیس و همچنین دبیر کمیسیون های گردشگری اتاق های بازرگانی استان خوزستان باید ضمن داشتن تحصیلات آکادمیک تکمیلی مرتبط، فعالیت های قابل قبولی نیز انجام داده باشند نه اینکه صرفاً برای داشتن رزومه و حضور در نمایشگاه های گردشگری در این کمیسیون باشند

نایب رئیس و همچنین دبیر کمیسیون های گردشگری اتاق های بازرگانی استان خوزستان باید ضمن داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط، فعالیت های قابل قبولی نیز انجام داده باشند نه اینکه صرفاً برای داشتن رزومه و حضور در نمایشگاه های گردشگری در این کمیسیون باشند.

همانگونه که برای درمان ضرورت دارد حتماً از پزشک استفاده شود در کمیسیون های گردشگری اتاق بازرگانی خوزستان باید فقط افراد متخصص حضور داشته باشند.

اگر از ظرفیت های دانش آموختگان، پژوهشگران و فعالان گردشگری برای نایب رئیسی و یا دبیری کمیسیون های گردشگری در اتاق های بازرگانی استان خوزستان استفاده شد باید این افراد در همه برنامه های گردشگری شرکت کنند و به شکلی نباشد که در نمایشگاه های گردشگری کشوری و یا بین المللی خارج از کشور این افراد که تلاش کردند حضور نداشته باشند و فقط مسئولان و یا کارکنان اتاق حضور داشته باشند.

لزوم ارائه گزارش عملکرد

ارائه گزارش عملکرد کمیسیون های گردشگری اتاق های بازرگانی استان خوزستان به صورت مستمر به رسانه های اقتصادی سبب جلوگیری از انجام جلسات نمایشی می شود. جلساتی که ضمن نداشتن خروجی فقط منتهی به صورتجلسه می شود.

انتظار می رود اتاق های بازرگانی استان خوزستان با توجه به آغاز سال ۱۴۰۳ برنامه های ویژه ای در این خصوص انجام دهند و اتاق هایی که در زمینه رئیس، نایب رئیس و دبیر کمیسیون گردشگری از افرادی استفاده کرده که تاکنون پیامد مثبت نداشتند، تجدید نظر کنند.

کد خبر: ۲۸۰٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha