۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
موافق ایجاد منطقه آزاد بوشهر نیستم| لزوم رفع تبعات منفی منطقه آزاد
عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر:

موافق ایجاد منطقه آزاد بوشهر نیستم| لزوم رفع تبعات منفی منطقه آزاد

بوشهر- عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه موافق ایجاد منطقه آزاد بوشهر نیستم بر لزوم رفع تبعات منفی منطقه آزاد تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، عبدالکریم جمیری اظهار داشت: مسئولیت های اجتماعی نفت از جمله مسائل مهم ما است، یک نوع بی توجهی از ناحیه شرکت‌ها وجود دارد، خدمات جزئی که به مردم منطقه ارائه می دهند را بزرگنمایی می‌کنند ولی در عمل برای مردم ملموس نیست.

وی افزود: با وجود این همه شرکت فعال در منطقه تاکنون چند مدرسه، بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی از محل مسئولیت اجتماعی شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی ساخته شده است؟.

جمیری درخصوص حق آلایندگی شرکت‌های نفتی مستقر در گناوه و دیلم گفت: تعداد زیادی چاه و تاسیسات نفتی در شمال استان بوشهر وجود دارد ولی حق آلایندگی متناسب با این حجم از تاسیسات پرداخت نمی شود.

وی یادآورشد: موضوع حق آلایندگی شرکت‌های نفتی مستقر در گناوه و دیلم را با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در میان گذاشته و پیگیر آن هستم.

جمیری درخصوص فعالیت شرکت‌های بزرگ صنعتی در استان یادآور شد: شرکت‌هایی که محل عملیات آنها در استان بوشهر است، باید حساب‌های بانکی، بیمه و مالیات خود را به استان بیاورند، بانک‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند و ما هم آماده هستیم این موضوع را پیگیری کنیم.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه‌های اجرایی با ظرفیت نیروهای کارشناسی متعدد می‌توانند خلاها و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و نمایندگان برای مرتفع شدن این مشکلات از طریق مجلس و نهادهای بالادستی اقدام کنند.

جمیری درخصوص منطقه آزاد بوشهر گفت: بنده خیلی موافق منطقه آزاد بوشهر نبودم، آثار و تبعات منفی برای مردم داشته ولی زیرساخت‌های آن هنوز فراهم نشده است.

وی بیان کرد: منطقه آزاد باید محصور باشد ولی با شرایط فعلی مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد امیدوارم با برنامه ریزی صحیح مسئولان در آینده منفعتی برای مردم استان داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۸٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha