۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
سالانه ۶ هزار تن خوراک آبزیان از گلستان به خارج از کشور صادر می شود
مدیر کل شیلات گلستان:

سالانه ۶ هزار تن خوراک آبزیان از گلستان به خارج از کشور صادر می شود

گرگان- مدیر کل شیلات گلستان گفت: سالانه حدود شش هزار تن خوراک آبزیان تولید شده در کارخانه های گلستان به خارج از کشور صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، اسماعیل جباری اظهار کرد: سالانه حدود شش هزار تن خوراک آبزیان تولید شده در کارخانه های گلستان به خارج از کشور صادر می شود.

مدیر کل شیلات گلستان ادامه داد: مقصد این صادرات با ارزش ارزی حدود دو میلیون دلار به کشورهای ترکمنستان، افغانستان، عراق و ازبکستان است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۶۵۰ تن خوراک آبزیان از کارخانه های استان صادر شده که پیش بینی می شود امسال هم بیش از شش هزار تن صادرات در این زمینه از استان انجام شود.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: با توجه به وجود کارخانه های تولید کننده خوراک آبزیان در حوزه شهرستان گنبد کاووس، این شهرستان به عنوان قطب تولید و صادرات خوراک آبزیان استان تبدیل شده است.

جباری افزود: اداره شیلات شهرستان گنبد کاووس نیز به نمایندگی از اداره کل شیلات استان وظیفه نظارت و بازدید میدانی از این تولید و صادرات را انجام می دهد.

گفتنی است در حال حاضر سه کارخانه تولید خوراک آبزیان در استان گلستان، مشغول تولید خوراک آبزیان هستن که بخشی از تولیدات این کارخانجات علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور صادر می شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha