۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
کاهش ۶۰ درصدی تولید موتور سیکلت از سال ۱۳۹۵
عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتور سیکلت ایران خبر داد

کاهش ۶۰ درصدی تولید موتور سیکلت از سال ۱۳۹۵

با تغییر سیستم سوخت رسانی از کاربراتوری به انژکتوری در سال ۱۳۹۵ به عنوان عامل اصلی کاهش تولید موتور سیکلت از ۵۰۰ هزار دستگاه به ۱۰۰ هزار دستگاه، در حال تولید این نوع سیستم سوخت رسانی هستیم.

به گزارش بازار، علی عرب، عضو هیئت مدیره انجمن صنعت موتور سیکلت ایران با تائید کاهش ۶۰ درصد تولید موتور سیکلت نسبت به میانگین تولید سالیانه در سال ۱۳۹۵ گفت: از سال ۱۳۷۴ بخش خصوصی وارد صنعت موتور سیکلت شده و در کنار واحدهای صنعتی مربوط به دولت شروع به تولید کرده است.

وی با اشاره به تولید میانگین ۶۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت تا سال ۱۳۹۵ اظهار کرد: در آن سال به دلیل آنکه سیستم سوخت رسانی کاربراتوری تبدیل به سیستم سوخت رسانی انژکتوری شده است و مصرف کننده و تعمیر کار موتور سیکلت با این سیستم آشنا نبودند و همچنین افزایش قیمت ارز، شاهد کاهش تولید بودیم. در حقیقت از ۶۰۰ هزار دستگاه در آن سال به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۷ رسیده ایم.

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت موتور سیکلت ایران از وجود صادرات به صورت سنتی در صنعت موتور سیکلت ایران گفت و بیان کرد: کشورهای همسایه معمولا درخواست موتور سیکلت از ایران داشته اند و همچنان دارند. میزان صادرات تغییری نکرده و به همان اندازه سابق یعنی ۱۰ درصد تولید است.

وی با اشاره به اینکه دو نوع صادرات موتور سیکلت داریم، ابراز کرد: یک نوع صادرات مع الواسطه است؛ طی بازارچه های مرزی این صادرات انجام می شود و نوع دیگرصادرات، از طریق واردکننده از کشورهای همسایه و با قرارداد با شرکت ها است.

عرب در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره تبدیل سیستم سوخت رسانی کاربراتوری به انژکتوری تصریح کرد: ایران از معدود کشورهایی بود که به دلیل قانون هوای پاک، زودتر از سایر کشورها این کار را انجام داد. به دلیل آنکه این نوع سیستم سوخت رسانی در داخل کشور تولید نمی شد و وارداتی می شد، روند تولید کاهش پیدا کرد زیرا مصرف کننده ای وجود نداشت. این شرایط با توجه به تغییرات قیمت ارز و افزایش قیمت موتورسیکلت کاهش تولید را تشدید کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت موتور سیکلت ایران با اعلام این موضوع که دانش فنی سیستم سوخت رسانی انژکتور توسط شرکت های دانش بنیان وارد صنعت موتور سیکلت شده است، اظهار کرد: بخشی از سیستم جدید سوخت رسانی در کشور در حال تولید است و به همین جهت تولید مجددا در حال افزایش است و در این راستا در حال تجربه تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در سال هستیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha