۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
  مقایسه قیمت خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه

مقایسه قیمت خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه

قیمت آپارتمان در ترکیه از شهر به شهر و از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، بنابراین بهتر است برای تعیین میانگین قیمت آپارتمان در آن منطقه، منطقه مورد نظر را مشخص کنید.

به گزارش بازار، قیمت آپارتمان در ترکیه از شهر به شهر و از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، بنابراین بهتر است برای تعیین میانگین قیمت آپارتمان در آن منطقه، منطقه مورد نظر را مشخص کنید. به عنوان مثال قیمت ملک در آن منطقه استانبول از ۱۵۰ هزار دلار شروع می‌شود. آپارتمان‌ها در ترکیه اغلب به دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با قیمت خرید ملک در ترکیه و شهرهای مختلف آن، آشنا کنیم.

رشد قیمت خانه در ترکیه

بر اساس گزارش سازمان نظارت بر مسکن جهانی و صندوق بین‌المللی پول، در سه ماهه سوم ۲۰۲۰، ترکیه با افزایش ۱۳.۱ درصدی، بیشترین افزایش قیمت مسکن را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است. با این حال، در شرایط واقعی، به دلیل تورم بالا رشد قیمت مسکن بسیار کم‌تر است.
با این حال، انتظار می‌رود رشد بازار مسکن ترکیه در سال جاری تعدیل شود، زیرا نرخ‌های بهره سرسختانه بالا باقی می‌مانند و مالیات مسکن لوکس اکنون در حال اجراست. اقتصاد ترکیه در سال ۲۰۲۰ ۱.۸ درصد رشد کرد و به عنوان یکی از معدود کشورهایی در سطح جهان ظاهر شد که از انقباض به دلیل همه‌گیری کووید -۱۹ جلوگیری کرد. این رشد عمدتاً ناشی از افزایش اعتبار در اواسط سال ۲۰۲۰ بود، به طوری که بانک‌های دولتی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل تقریباً دو برابر شد. پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی در سال جاری شتاب بگیرد و صندوق بین‌المللی پول (IMF) رشد ۶ درصدی را پیش‌بینی کرده است که کمی خوش‌بینانه‌تر از تخمین بانک جهانی از رشد ۵ درصدی است.

قیمت خرید ملک در استانبول

شهر استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود که توسط دریا از هم جدا شده و توسط چندین پل متمایز مانند بسفر و سایر پل‌ها به هم متصل شده‌اند. تعداد مناطق استانبول ۳۹ منطقه اداری با بسیاری از پروژه‌های املاک و مستغلات ایده‌آل است. قیمت آپارتمان‌ها در استانبول متفاوت است و تحت تأثیر منطقه و موقعیت مکانی قرار می‌گیرد. مشخصات آپارتمان و مجتمع مسکونی نیز بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد، املاک و مستغلات برای فروش با منظره دریا، استخر خصوصی و باغ‌های بزرگ قیمت بالاتری دارند. قیمت املاک در استانبول از ۱۵۰ هزار دلار شروع می‌شود.


قیمت خرید ملک در استانبول

  • قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر ۴۱,۸۲۰.۲۰ لیر
  • قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز ۲۰,۵۴۱.۶۷ لیر

در استانبول، بزرگ‌ترین شهر و گران‌ترین بازار مسکن ترکیه، میانگین قیمت مسکن در طول سال تا سه ماهه اول ۲۰۲۱ به میزان ۲۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۶۳۱۲ TRY (۷۸۲ دلار آمریکا) در هر مترمربع رسید. با تعدیل تورم، قیمت مسکن نسبت به سال قبل ۴.۵ درصد افزایش یافت.

خرید خانه در استانبول

قیمت خرید ملک در شهرهای ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه با جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر است. ازمیر یکی از شهرهای مهم و تاریخی ترکیه است که امروزه به عنوان یکی از جذاب‌ترین مناطق برای اقامت دائم یا خرید ملک در ترکیه شناخته می‌شود.
اگر به دنبال خرید آپارتمان در ازمیر هستید، می‌توانید با توجه به سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. آپارتمان‌های فروشی در ازمیر بیشتر در نواحی مرکزی ازمیر قرار دارند، زیرا دسترسی به تمامی امکانات رفاهی و اجتماعی برای ساکنین در اولویت است. در حال حاضر اکثر آپارتمان‌های مدرن در مرکز ازمیر در برج‌های لوکس و شیک واقع شده‌اند که بیشتر آنها دارای منظره دریا و رو به خلیج ازمیر هستند. اگر می‌خواهید استاندارد زندگی و مدرنیته‌ای برای خود و خانواده‌تان داشته باشید، پیشنهاد ام تی سی هوم به شما خرید آپارتمان در یکی از برج‌های ازمیر است.

قیمت خرید ملک در ازمیر

  • قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر ۱۶,۷۰۴.۰۴ لیر
  • قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز ۱۰,۱۴۷.۰۶ لیر

قیمت مسکن در ازمیر در سه ماهه اول ۲۰۲۱ تقریباً ۴۰ درصد افزایش یافت (۲۱ درصد با تورم تعدیل شده) به ۴۹۱۱ TRY (۶۰۸ دلار آمریکا) در هر مترمربع رسید.

قیمت ملک در شهرهای آنتالیا و آلانیا

شهر آنتالیا یک گزینه عالی برای خریداران ملک و سرمایه‌گذاران است. این شهر از نظر تنوع املاک و گزینه‌هایی که ارائه می‌دهد غنی است. خانه‌های آنتالیا به دلیل امکانات فوق‌العاده‌اش برای زندگی دائمی ایده‌آل هستند. این شهر شهری پر رونق، پر از زندگی و کارهایی است که در ۳۶۵ روز سال باید انجام دهید. زندگی آسان و سبک زندگی ساده آنتالیا بسیاری از مردم را به فرار از ریتم شلوغ و دیوانه کننده زندگی در شهرهای بزرگ‌تر جذب می‌کند. دلیل مهم دیگر این است که آنتالیا تقریباً در همه چیز به ویژه در املاک فروشی در مقایسه با سایر شهرهای نزدیک، زندگی ارزان قیمت‌تری دارد و مهم‌تر از همه طبیعت شگفت‌انگیز این شهر است.
آلانیا یک شهر تفریحی ساحلی است که در قسمت شرقی استان آنتالیا واقع شده است. آلانیا به اندازه مرکز شهر آنتالیا بزرگ نیست، اما به همان اندازه پیشرفته است. بعلاوه، این شهر زندگی آرامی را به دور از استرسی که یک شهر بزرگ معمولی همیشه در درون خود ایجاد می‌کند، به شما ارائه می‌دهد.
آلانیا یکی از مکان‌های پیشرو در زمینه گردشگری است که از تمام مزیت‌های جذاب آب و هوای مدیترانه‌ای بهره می‌برد. اگر می‌خواهید ویلاهای مجلل در موقعیت عالی نزدیک به دریا خریداری کنید، آلانیا ممکن است مکان ایده‌آلی برای شما باشد. به علاوه، املاک اینجا به سرعت ارزش فزاینده‌ای پیدا می‌کنند، که آن را به یکی از مکان‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری در آنتالیا ترکیه تبدیل می‌کند.

قیمت خرید ملک در آنتالیا

  • قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر ۱۸,۵۸۶.۵۰ لیر
  • قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز ۱۰,۳۵۴.۹۸ لیر

خرید ملک در آنتالیا

سرمایه‌گذاری با خرید ملک در آنکارا

اگر استانبول پایتختی است که دو قاره بزرگ را در بر می‌گیرد، آنکارا موقعیت جغرافیایی مهمی را در مرکز کشور ترکیه اشغال می‌کند که به آن بعد استراتژیک در جغرافیای ترکیه می‌بخشد. وجود بسیاری از مناطق توسعه‌یافته در آنکارا، زمینه قوی را برای ساخت پروژه‌های املاک و مستغلات فراهم می‌کند؛ از این‌رو افراد زیادی تمایل به خرید ملک در آنکارا دارند.

قیمت خرید ملک در آنکارا

  • قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر ۱۲,۷۵۰.۵۲ لیر
  • قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز ۹,۱۸۸.۶۶ لیر

در آنکارا، پایتخت این کشور، قیمت مسکن در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به میزان ۲۸.۳ درصد سالانه (۱۱ درصد تعدیل شده بر اساس تورم) افزایش یافت و به طور متوسط به ۲۹۷۲ TRY (۳۶۸ دلار آمریکا) در هر مترمربع رسید.

سخن پایانی

متقاضیان خارجی در املاک ترکیه در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. کاهش قیمت ملک (به دلیل کاهش لیر در برابر دلار) و شرایط طلایی اخذ شهروندی ترکیه از دلایل تمایل به سرمایه‌گذاری در ترکیه بوده است. محبوب‌ترین شهرها در بین خارجی‌ها برای خرید خانه، استانبول و آنتالیا هستند. اگر به دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی زندگی در ترکیه علاقه‌مند هستید، از شما دعوت می‌کنیم به سایت ام تی سی هوم مراجعه نمایید.

کد خبر: ۱۶۸٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha