۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان کردستانی ۸۸ درصد افزایش یافت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان کردستانی ۸۸ درصد افزایش یافت

سنندج – اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افزایش ۸۸ درصدی روند خرید تضمینی گندم در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به روند مناسب خرید گندم تضمینی از کشاورزان کردستانی، اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری به دلیل بارش های مناسب وضعیت برداشت گندم در استان کردستان نسبت به سال گذشته با افزایش خوبی مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود که امسال بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شود، یادآور شد: با توجه به فعالیت های مراکز خرید، تا کنون بالغ بر ۵۰۰ هزار تن گندم تضمینی خریداری شده است و روند خرید با آهنگ مناسبی همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به وضعیت پرداخت وجه خرید تضمینی گندم استان طی سال جاری تا امروز، بیان کرد: تاکنون چک لیست ۴۵۹ هزار و ۹۱۲ تن از این میزان به بانک عامل یعنی بانک کشاورزی ارسال شده است.

اسکندری آهنگ خرید روزانه گندم در استان کردستان را شش هزار تن عنوان کرد و گفت: درصد میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی میزان بهای گندم خریداری شده را سه هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته تاکنون ۴۹ درصد از بهای گندم تضمینی به کشاورزان پرداخت شده است.

وی به میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های مختلف استان کردستان اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بیجار، دهگلان و سقز و کمترین میزان مربوط به بانه، مریوان و سروآباد بوده است.

وی با بیان اینکه طی سال جاری ۸۳ مرکز خرید گندم در استان تایید شده و آماده خرید محصول از کشاورزان استان می باشند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی‌های روستایی است.

کد خبر: ۱۶۸٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha