۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
واکنش مردان اقتصادی دولت به شهادت «سپهبد سلیمانی»
این، تازه آغاز یک حماسه است

واکنش مردان اقتصادی دولت به شهادت «سپهبد سلیمانی»

در پی به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست مدعیان حقوق بشر ، مردان اقتصادی دولت با بر شمردن ویژگی های منحصر به فرد این سپهبد سپاه اسلام  پیام های تسلیتی صادر کردند.

به گزارش بازار،در پی به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست مدعیان حقوق بشر ، مردان اقتصادیدولت با بر شمردن ویژگی های منحصر به فرد این سپهبد سپاه اسلام  پیام تسلیت دادند.

شجاعت در عین فروتنی

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در پیامی شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت

متن پیام تسلیت محمد نهاوندیان به این شرح است:

إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ  وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ  وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ

صعود سرفرازانه جهادگر رشید اسلام ، سردار قاسم سلیمانی، به قلّه رفیع شهادت ، برای آن روح بزرگ، درجه اعلای پیروزی و سعادت ، و برای مردم ایران ، مایه اندوه و اراده ای استوارتر برای مقابله با متجاوزان جهانی است. آنچه سردار سلیمانی را چهره محبوب قلوب ملّتهای منطقه کرده بود، فداکاری و شجاعت کم نظیر او در مبارزه بی امان با تروریسم تکفیری و نقشه های صهیونیستها در منطقه بود که به ریشه کنی سرطان داعش در عراق و سوریه انجامید و در دل مستکبران در دولت امریکا و ارتجاع منطقه ، که سازندگان و تجهیزکنندگان حرکت تروریستی تکفیری بوده اند، کینه ای درمان ناپذیر بجای گذاشت تا سرانجام، دست خائنانه شان به خون این شخصیت فروتن و فداکار آغشته شد.

قاتلان زبون و بزدل سردار سلیمانی بدانند که با این اقدام تروریستی کینه توزانه ، چهره خائن و دستهای خونین خود را به همه جهانیان نشان دادند و نه فقط در چشم ملتهای منطقه و محرومان جهان ، بلکه در نظر ملتهای اروپا و امریکا نیز رسوا و محکوم شدند. با این جنایت بزرگ و ترور فرماندهان مبارزه با داعش، دولت امریکا خود را حامی اصلی تروریسم بین المللی معرّفی کرد و مرتکب خطائی استراتژیک شد که  بیش از آن که بتواند به جمهوری اسلامی ایران، آسیب وارد کند ، به منافع خود ضربه زد.

 این شهادت افتخارآفرین را  به ملّت سرفراز ایران ، رهبر معظّم انقلاب اسلامی، رزمندگان نیروهای مسلّح و همرزمان آن عزیز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده آن شهید گرامی، تسلیت می گوئیم و بر عزم مضاعف خود در ادامه مسیر استقامت برای دفاع از عزّت و استقلال و پیشرفت کشور  پای می فشاریم. بی شکّ، ملّت بزرگ ایران ، با وحدت و یکپارچگی ، و شجاعت و تدبیر ، از آرمانهای شهیدان پاکباخته اسلام و ایران، تا آخرین نفس حراست خواهند کرد و با نصرت الهی، جانیان را ناکام خواهند گذاشت.

فرماندهی مدبر با منش مردمی

پیام تسلیت رئیس کل بانک مرکزی نیزبه شرح زیر است:

شهادت سردار پرافتخار اسلام، مظهر مقاومت و رشادت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به محضر مقام معظم رهبری، سرداران و فرماندهان ایران اسلامی، ملت قدرشناس ایران و به‌ویژه خانواده معزز ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

فرماندهی مدبرانه و قدرتمند این شهید در دفاع از مقاومت اسلامی و همچنین منش مردمی ایشان هر روز و همیشه در دل و ذهن مردم ایران و ملت‌های آزادی‌خواه باقی خواهد ماند.

الگوی منسجم دلاوری و انسانیت

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی در پی شهادت «سردار سپهبد قاسم سلیمانی» پیام تسلیت صادر کرد.

در متن تسلیت ایشان آمده است :

«بسم رب الشهداء و الصدیقین»

شهادت سردار بزرگ، فرمانده شجاع سپاه قدس و الگوی مجسم دلاوری و انسانیت، قلب همه ما را به درد آورد.

سردار قاسم سلیمانی، انسانی آزاده و شریفی بود که به واسطه خلوص ، کرامت، صداقت و وفاداری اش به رهبری، نظام، کشور و مردم در روح و قلب ایران و ایرانی ریشه گسترانده بود.

نام بلند و پرافتخار این سردار بزرگ  برای مردم ایران، مترادف با امنیت، آرامش، مقاومت و صلابت بود.

شهادت سردار آزاده و عزیزمان « حاج قاسم سلیمانی » را که پس از عمری مجاهدت به مقام رفیع شهادت نائل آمد، به محضر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)،  خانواده معزز ایشان، همرزمان و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت می گویم.

نماد اقتدار

وزیر راه و شهرسازی،نیز شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

وزیر راه و شهرسازی در پیامی تصریح کرد: خون شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی، نماد اقتدار انقلاب اسلامی ایران است.

درمتن پیام تسلیت وزیر راه و شهرسازی آمده است:

«ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله .......»

«چه خلعتی بالاتر از محافظ سرزمین مادری بودن و چه پاداشی بالاتر از فدای میهن شدن»

شهادت سردار رشید اسلام سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی به دست ایادی استکبار آمریکای جنایتکار و سردمدار تروریست جهانی را به فرماندهی کل قوا ، عموم ایرانیان سرفراز و مستضعفان و مظلومان  سراسر دنیا  تسلیت عرض می نمایم. یقین دارم شهادت اسوه مقاومت و ایثار ، جبهه مقاومت را بیش از پیش مصمم تر خواهد کرد و از خون پاک آن بزرگمرد ایران اسلامی بذر پیروزی به بار خواهد نشست. و آمریکای جنایتکار بداند که این پایان ماجرا نیست و آغاز ماجراست.

 خون شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی که نماد اقتدار انقلاب اسلامی ایران است نقطه عطفی خواهد شد در انسجام و وحدت ملی و جبهه مقاومت که اضمحلال استکبار را در پی خواهد داشت.

فارغ از دسته بندی ها و گرایش های سیاسی

وزیر ارتباطات شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفته و این اتفاق را  آغاز مسیر یک حماسه بزرگ برشمرد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی پیام تسلیتی منتشر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

ولا تحسبن الَّذین قتلوا فی سبیل اللَّـه أمواتا بل أَحیاء عند ربهم یرزقون

شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، اسوه ایمان و اخلاص و شجاعت و ولایتمداری، حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرماندهان و همرزمان آن شهید والامقام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دوستداران انقلاب اسلامی در جای جای جهان و همه ملت ایران تسلیت می گویم.

اگر رییس جمهور و حاکمیت بدطینت آمریکا تصور کنند با شهادت این سردار شجاع کار به پایان رسیده است، زهی خیال باطل! چرا که شهادت هنر مردان خداست و آنچه تا کنون موجب پایداری و استقامت درخت تنومند و پربار نظام جمهوری اسلامی شده خون پاک همین شهیدان راه حق و حقیقت است.

بی تردید شهادت سردار سلیمانی آغاز حرکتی است که مبارزه و مقابله با آمریکا در همه زمینه های نظامی، سیاسی، بین المللی و علمی و فناوری را بسیار افزونتر از قبل می کند و انقلاب اسلامی را یک گام به جلوتر می برد.

سردار سلیمانی فارغ از همه ابعاد وجودیش، محبوب قلب های همه آزادیخواهان جهان و مردم ایران، فارغ از دسته بندی ها و گرایش های سیاسی بود و امروز با شهادتش خون مردم ایران برای مقابله با تروریست دولتی آمریکا و هم پالکی هایش بیش از هر زمان به جوش آمده است.

اطمینان قلبی دارم که آن شهید والامقام در بارگاه ملکوتی حضرت حق و در دایره رحمت واسعه پروردگار جایگاهی رفیع دارد و روزی خوار خوان عشق حضرت حق است اما از اینکه کالبد خاکی او از این پس میان ما نیست سوگواریم و زانوی غم بغل گرفته ایم.

رضوان خداوند بر او باد.

مالک اشتر زمانه 

پیام تسلیت وزیر صنعت، معدن و تجارت در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

در متن پیام تسلیت رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیزآمده است:

عروج عارفانه سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت و امت اسلامی وفرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی را به نمایندگی ازجهادگران عرصه جنگ اقتصادی به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرماندهان و همرزمان آن شهید والامقام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی در جای جای جهان و همه ملت ایران تسلیت می گویم.

سردار سلیمانی محبوب قلب های همه آزادی خواهان جهان و مردم ایران بود.

دشمنان کوردل انقلاب اسلامی نمی دانند که مردم ایران شکست ناپذیرند و خون حاج قاسم سلیمانی مایه حیات و عزت اسلام خواهد بود.

تلاشگران عرصه صنعت،معدن و تجارت با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، راه این سردار شهید و مالک اشتر زمانه را ادامه خواهند داد.

اینجانب مجددا این ضایعه عظیم را به محضر حضرت ولی عصر صاحب‌الزمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب و فرمانده کل قوا، نیروهای غیور مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

خادم مردم وجاهد راه خدا

به گزارش بازار، رضا اردکانیان وزیر نیرو نیزدر پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد، پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام تسلیت وزیر نیرو به شرح زیر است:

سردار سپهبد قاسم سلیمانی، بزرگ مردی که همه عمر پربرکت خود را در خدمت به مردم و جهاد در راه خدا گذراند، به عهد و پیمانی که با خدا بست وفا کرد و به خیل یاران شهیدش پیوست.

عروجی اینچنین شکوهمند و غبطه انگیز تنها شایسته مردی است که خواب راحت را از چشم دشمنان این سرزمین و مردم سربلند آن ربود. مردی که رهبر معظم انقلاب در وصف ایشان فرمودند:" ان شاء الله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضل کند و زندگی ایشان را با سعادت و عاقبت ایشان را با شهادت قرار دهد." بی تردید این نه پایان یک ماجرا، بلکه آغاز حماسه ای خواهد بود که به پیروزی نهایی خط مقاومت ختم می شود.

اینجانب این ضایعه تاسف بار را حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای(مد) ملت شریف و بزرگوار  ایران اسلامی و خانواده محترم شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن شهید والا مقام  علو درجات مسالت دارم.

مروج جریان مقاومت 

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» را تسلیت گفت که در متن این پیام تسلیت  آمده است:

بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

شاهدیم پس از شکست های پی در پی اهداف شوم منطقه ای و بویژه تروریسم اقتصادی آمریکا بر علیه ملت ایران، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور و ظفرمند نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سراسر عمر پر برکت خود را صرف مجاهدت و دفاع از این مرزو بوم و پیشبرد تفکر و جریان مقاومت نمود با اقدام تروریستی و جنایتکارانه استکبار جهانی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اینجانب شهادت این فرزند برومند انقلاب اسلامی ایران را به پیشگاه حضرت بقیه الله العظم ارواحنا له الفداء، فرمانده معظم کل قوا، ملت شهید پرور ایران اسلامی، همرزمان و خانواده معزز این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و پاداش الهی را مسألت دارم.

قطعا با شهادت سردار سلیمانی، شهدای همراه و جناب آقای ابومهدی المهندس و به برکت خون پاک این شهدای والامقام، جریان مقاومت با قدرت بیشتری ادامه طریق خواهد داد و دشمنان از این اقدام خصمانه خود سخت پشیمان خواهند شد.

پرچم دار مبارزه با استکبار

حمید زاد بوم معاون وزیر صمت نیز در پیامی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت که در متن این پیام آمده است:

امروز مقاومت بیش از هر روز دیگری توانمند و مقتدر، بیرق اباعبدالله الحسین (ع) را در جهان به اهتزاز در آورده است. ملت شریف ایران بار دیگر فرزند برومندی را به آستان اسلام رهایی بخش تقدیم کرده است و از این رهگذار منادی شرافت انسانی و اصول اسلام ناب محمدی است.

بدون شک این روز تاریخی سیلی محکمی به همراه خواهد داشت بر گونه سیاه ظلم که پایه های قدرت و ثروت استکباری را به لرزه در می آورد. با همه وجود معتقدم که هر روز در این مرز پرگهر، سردار سلیمانی هایی متولد می شوند و دست به دست پرچم مبارزه با استکبار جهانی و اهریمنان بین المللی را تا ظهور مهدی موعود (عج) برافراشته می دارند.

کد خبر: ۱٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha