۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
آمریکا و ایران خواهان جنگ نیستند
الرای کویت:

آمریکا و ایران خواهان جنگ نیستند

اسرائیل می خواهد آمریکا در غرب آسیا باقی بماند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت خبری الرای کویت اخیرا مقاله ای با قلم «إیلیا ج. مغنایر» با عنوان «آمریکا و ایران خواهان جنگ نیستند» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

ایالات متحده آمریکا، بمب افکن های بی ۵۲ و زیردریایی جورجیا را اعزام کرد و نظامیانش را در حالت آماده باش حداکثری قرار داد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور تهدید کرده است در صورتی که حتی یک نظامی آمریکایی در عراق کشته شود، به ایران حمله خواهد کرد، این در حالی است که گزارشهای آمریکایی مدعی است که تهران برای حمله به نظامیان آمریکایی برای گرفتن انتقام شهادت سرلشگر قاسم سلیمانی آماده می شود.

ولی واقعیت این است که دو کشور خواهان جنگ نیستند و به تبادل پیام از طریق میانجی ها می پردازند مبنی بر اینکه تمایلی به رویارویی به ویژه این روزهای باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ ندارند.

در اولین ماههای سال ۲۰۱۹ ، اسرائیل به اعتراف مقامات آمریکایی که عادل عبدالمهدی هم به آن اذعان کرد، پهپادهای انتحاری را ارسال کرد که طی آن مواضع مختلفی را ویران کردند و در نتیجه آن دستکم ۱۸ نفر کشته شدند که وابسته به ارتش و پلیس فدرال و حشد شعبی بودند، گروههای عراقی در واکنش به آن، پایگاههای آمریکایی را با موشک هدف قرار دادند.

روز سی و یکم دسامبر ۲۰۱۹ ترامپ در تماس با عبدالمهدی از هویت حمله کنندگان به سفارت آمریکا و اینکه آیا ایرانی هستند، سئوال کرد که نخست وزیر عراق به آنها درباره حمله آمریکا و پیامدهای آن هشدار داد.

رئیس جمهور آمریکا خواستار دخالت عراق برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا شد و عبدالمهدی هم با این درخواست موافقت و دفترش با دفتر شهید سلیمانی تماس گرفت تا او را به عراق در یک ماموریت رسمی برای مذاکره و ابلاغ پیام آمریکا دعوت کند.

شهید سلیمانی به بیروت رفت و با سید حسن نصرالله دیدار کرد و سفرش را در ادامه با دیدار از سوریه تکمیل کرد. هواپیمای حامل وی ساعت۱۲:۱۷ شب وارد فرودگاه بغداد شد که ابومهدی المهندس نایب رئیس حشد شعبی به همراه محمد رضا شیبانی و محمد رضا جابری در فرودگاه منتظر وی بودند، دو خودرو جاده فرودگاه را در پیش گرفتند.

ساعت ۱۲:۳۷، شب بود که دو هواپیمای بدون سرنشین آنها را هدف قرار دادند و تمام کسانی که در این خودروها بودند، در آتش سوختند. ایران اعلام کرد که با موشکباران پایگاه عین الاسد که به زخمی شدن ۱۰۰ آمریکایی منجر شد، به این عملیات تروریستی پاسخ داده است.

تهران ابراز عقیده کرد که مسئول اول پاسخ عراق است، زیرا آمریکا عبدالمهدی را فریب داد و خواستار مذاکره وی شد و فرستاده ایرانی را که نخست وزیر عراق او را دعوت کرده بود، به شهادت رساند.

در نتیجه اولین پاسخ از سوی پارلمان عراق با صدور مصوبه ای صورت گرفت که از دولت می خواهد نظامیان آمریکایی را اخراج کند. دومین پاسخ از سوی گروههای عراقی انجام شد که بیش از ۹۰ عملیات علیه نظامیان آمریکایی و کمکهای لجستیکی به آنها انجام دادند.

در نتیجه برای هر حمله ایرانی در سالگرد ترور سلیمانی و المهندس توجیهی وجود دارد، مادامی که هدف همان باشد که آیت الله سید علی خامنه ای رهبر ایران اعلام کرده و آن اخراج آمریکا از غرب آسیا است.

بر همین اساس، تهدیدهای متقابل میان آمریکا و ایران، فراتر از تهدید لفظی نیست. شکی نیست که رئیس جمهور آمریکا با مشکلی که اسرائیل از طریق حمله به برخی مقرها و کشتن نیروهای امنیتی عراق به جا بگذارد، روبرو خواهد شد.

هیچ جنگی در خاورمیانه تا زمان خروج ترامپ از قدرت در روز بیستم ژانویه رخ نخواهد داد، و آنچه امروز رخ می دهد تهدید علنی و تهدید مقابله به مثل در صورتی که حمله ای ضد آمریکا یا ایران رخ دهد، در حالی که هیچ طرفی نمی خواهد چنین حمله ای اکنون انجام شود. اسرائیل، آمریکا را به سمت باقی ماندن در سوریه کشاند و قدس و معامله قرن و جولان را از آن گرفت و اکنون خواهان استقرار آن در عراق است.

کد خبر: ۶۵٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha