۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
همه فرودگاه‌های کشور سنددار می‌شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

همه فرودگاه‌های کشور سنددار می‌شود

بابایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همه فرودگاه های کشور سنددار می شود.

به گزارش بازار، امروز آیین امضا تفاهم نامه همکاری مشترک میان حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با محوریت قانون جامع حدنگار (کاداستر) برگزار شد.

حسن بابایی در این مراسم گفت: طرح نهضت ملی مسکن از راهبردهای کلان دولت مردمی است و از اقدام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تسهیل و تسریع صدور اسناد برای طرح نهضت ملی مسکن در امتداد نهضت خدمت‌رسانی دوران تحول و تعالی قوه قضاییه است.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور تکمیل بانک اطلاعات زمین و تحقق طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک می‌کند؛ باتوجه به اینکه عمده مدیریت زمین در اختیار وزارتخانه راه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سازمان‌های ثبت اسناد در تمامی استان‌ها دستور داد که به تبصره ۱ ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن عمل کند.

بابایی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باتوجه به اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگار مکلف است به وظایف قانونی خود عمل کرده و در اولین فرصت نسبت به صدور سند اقدام کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: تعویض اسناد دفترچه‌ای به حدنگار از مباحثی است که در تفاهم‌نامه مطرح شده است.

بابایی با اشاره به اینکه در اسرع وقت نسبت به مستندسازی و صدور سند باید اقدام کنیم. تصریح کرد: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت راه و شهرسازی در بسیاری از حوزه‌ها که هنوز سند حدنگار صادر نشده یا تثبیت برای صدور سند انجام نشده است؛ نسبت به تثبیت سازی و صدور اسناد مالکیت به نام دولت اقدام کنیم و به محض اینکه مستندات از سمت وزارت راه ارائه شد اقدام خواهیم کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در بسیاری از اراضی که جزو بافت شهری قرار گرفته‌اند ولی هنوز سندی برای آن‌ها صادر نشده است لازم است که در اسرع وقت نسبت به صدور سند اقدام شود.

بابایی با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به بافت‌های فرسوده مکلف است اسناد را به نام وزارت راه و شهرسازی منتقل کند ادامه داد: صدور سند برای تمامی فرودگاه‌های کشور را در دستور کار قرار می‌دهیم و در تفاهم‌نامه‌ نیز این مسئله را قید می‌کنیم؛ همچنین در خصوص بحث زمین‌خواری و جرایمی که در مورد زمین انجام می‌شود، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است که با همکاری دستگاه‌ها نسبت به مستندسازی صدور سند مخصوصاً اراضی دولتی اقدام کند.

بابایی گفت: امیدواریم که انعقاد این تفاهم‌نامه گام بلندی برای تثبیت و مستندسازی اراضی دولتی باشد همچنین جلسات به صورت فصلی تشکیل و گزارش‌هایی ارائه شود.

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک نسبت به صدور ۴۰۰ هزار ملکی که سندی برای آن صادر نشده است، اقدامات صورت بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم گفت: پرونده‌های سنگینی در زمینه زمین وجود دارد که باید حل شود به طوری‌ که ۴۶ هزار پرونده در دادگاه‌های کشور مرتبط با اختلاف ملکی است، لذا خواستاریم که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک ویژه‌ای کند.

قاسمی افزود: تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت راه و شهرسازی، بحث حدنگار که جزو ضروریات کشور است را به دنبال دارد همچنین نهضت ملی مسکن نیز در این تفاهم نامه مطرح شده تا زمین‌های مورد نیاز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدوارم با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بتوانیم وضع زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی را مشخص کنیم.

قاسمی از قوه قضاییه به دلیل همکاری در حوزه زمین نیز تشکر کرد.

کد خبر: ۱۶۷٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha