۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
آغاز به کار روبل دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۳
بانک مرکزی روسیه خبر داد؛

آغاز به کار روبل دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۳

بانک مرکزی روسیه با انشتار بیانیه ای رسمی از انتشار و آغاز به کار روبل دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش بازار، بر اساس این گزارش، بانک مرکزی روسیه در بیانیه خود تاکید کرده که روبل دیجیتال با هدف هماهنگی بیشتر سیستم بانکی این کشور با فناوری های مالی جدید به بازار عرضه خواهد شد و می توان از آن برای پرداخت بهای کالا یا خدمات در مبادله با شرکت های روسی استفاده کرد.

همچنین قرار است شرکت های بخش خصوصی و سازمان های دولتی روسیه در ارتباطات مالی خارجی خود از روبل دیجیتال استفاده نمایند.

بر اساس جدول زمانبندی ارائه شده از سوی بانک مرکزی روسیه، ارز دیجیتال ملی این کشور اوایل سال آینده میلادی روانه بازار خواهد شد و در پی آن، قرار است تمامی موسسات مالی و اعتباری روسیه در همان سال به پلتفرم مبادلاتی روبل متصل شوند.

تنها مرجع صادر کننده روبل دیجیتال بانک مرکزی روسیه عنوان شده و از این حیث، تفاوتی عمده با ارزهای دیجیتال مرسوم بازار خواهد داشت.

همچنین بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال که کاملا به محیط اینترنت وابسته هستند، روبل دیجیتال از سال ۲۰۲۵ امکان مبادله در فضای خارج از اینترنت و سیستم بانکی را نیز خواهد داشت که به عنوان مزیتی بزرگ برای این رمزارز به حساب می آید.

بانک مرکزی روسیه همچنین تاکید کرده که روبل دیجیتال علاوه بر کاهش هزینه های بانکی، امکان انجام مبادلات مالی میان بانک ها و موسات اعتباری این کشور با همتایان خارجی خود را برقرار خواهد ساخت.

کد خبر: ۱۶۷٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha