۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
میزان ورودی سدهای تهران افزون بر ۴۸ میلیون متر مکعب شد

میزان ورودی سدهای تهران افزون بر ۴۸ میلیون متر مکعب شد

با ثبت ۲۸.۵ میلیمتر بارش از ‌ابتدای مرداد ماه جاری تا کنون، میزان ورودی به مخازن سدهای پنجگانه استان تهران طی بازه زمانی مذکور به بیش از ۴۸ میلیون ‌متر مکعب رسید.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آب منطقه ای تهران، محمد شهریاری افزود: با اینکه میزان بارش ها از اول مرداد ماه سال جاری تا کنون، در مقایسه با بارش ۶.۵ میلیمتری مدت مشابه مرداد ماه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، میزان ذخایر سدهای پنجگانه تامین کننده آب شرب تهران به ۵۴۳ میلیون متر مکعب رسیده که این میزان نسبت به روز مشابه سال گذشته که ۶۴۶ میلیون متر مکعب بود، با کاهش ۱۰۳ میلیون مترمکعبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تا کنون، میزان ورودی به مخازن سدهای پنجگانه استان تهران به ۱۰۶۴ میلیون متر مکعب رسید، گفت: این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۲۷۰ میلیون متر مکعب بود که حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت با اشاره به بارندگی‌های اخیر در مرداد ماه و ثبت رکورد جدید به جهت مقدار بارندگی ها در مقایسه با متوسط بلندمدت، خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰۸.۶ میلیمتر بارش در حوزه عملکرد استان تهران به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با متوسط بلندمدت که ۲۷۴.۷ میلیمتر است، همچنان با کاهش همراه است.

وی با اشاره به اینکه بارش های اخیر در بالادست سدها اثر افزایشی بر ورودی مخازن سدها گذاشته که این افزایش حدوداً معادل ۱۶.۵ میلیون مترمکعب بوده و بیشترین میزان تاثیر نیز در حوزه شرق تهران و سد ماملو بوده است، ادامه داد: حجم ذخایر آبی سدهای ماملو، لتیان و لار، در حال حاضر به ترتیب ۶۵ و۴۸ و۷۵ میلیون متر مکعب است که این حجم در روز مشابه سال گذشته به ترتیب ۹۴ و ۵۱ و ۹۷ میلیون مترمکعب بوده است.

وی در خصوص حجم ذخیره آب سدهای امیرکبیر و طالقان افزود: حجم ذخایر آبی سدهای مذکور در حال حاضر به ترتیب ۱۱۴ و ۲۴۱ میلیون متر مکعب است، در حالی که در روز مشابه سال گذشته، حجم ذخایر آبی این سدها، به ترتیب ۱۴۷ و ۲۵۷ میلیون متر مکعب بوده است.

شهریاری با تاکید بر اینکه تامین آب شرب پایدار برای شهروندان جزو مهمترین اولویت های این شرکت است ادامه داد: با توجه شرایط اقلیمی کشور، صرفه جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف مصرف، امری ضروری است و باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد.

وی گفت: امید است با مدیریت صحیح و تلاش مضاعف خدمتگزاران مردم در صنعت آب و همچنین همراهی عموم شهروندان در رعایت الگوی بهینه مصرف به ویژه در روزهای باقیمانده از فصل تابستان، بتوانیم بدون هیچ مشکل و چالشی شرایط مطمئن و پایداری در زمینه تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان داشته باشیم.

کد خبر: ۱۶۷٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha