۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
افزایش قیمت مس در بازارهای جهانی ادامه خواهد داشت| بهبود نسبی در میزان تقاضا
تحلیل بازار فلزات؛

افزایش قیمت مس در بازارهای جهانی ادامه خواهد داشت| بهبود نسبی در میزان تقاضا

قیمت مس طی روزهای گذشته به ۳.۶۸ دلار رسیده که بالاترین میزان از ۳۰ ژوئن سال جاری بوده و با این حساب، بیش از ۱۶.۷ درصد از پایین ترین سطح در سال جاری جهش داشته است.

به گزارش بازار، قیمت مس طی چند هفته گذشته به دلیل پایداری نسبی در تقاضا و کاهش ارزش دلار آمریکا کاهش یافته است. این فلز به ۳.۶۸ دلار رسیده که بالاترین میزان از ۳۰ ژوئن سال جاری بوده و با این حساب، بیش از ۱۶.۷ درصد از پایین ترین سطح در سال جاری جهش داشته است.

مس بین مارس و ژوئن عملکرد خوب نداشت؛ چراکه سرمایه گذاران نگران میزان تقاضای بازار بودند. عمده نگرانی ها مربوط به این مساله بود که حمله روسیه به اوکراین باعث ایجاد رکودی بزرگ در سال جاری شود. همچنین با اعلام مجدد قرنطینه های سفت و سخت چین در چندین شهر بزرگ خود، میزان فروش مس در بازار افزایش یافت.

با این حال، اخیراً نگرانی های تقاضا به دلایل متعددی کاهش یافته است. اول اینکه، داده های منتشر شده در این هفته نشان داد که صادرات و واردات چین در ماه جولای شاهد بهبودی بوده است. در نتیجه، کل مازاد تجاری این کشور به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

قیمت مس همچنین به دلیل عملکرد دلار آمریکا بهبود یافته است. پس از صعود به بالاترین سطح ۲۰ ساله ۱۰۹.۳۰ دلاری، شاخص دلار به ۱۰۴.۳۰ دلار بازگشت که نوید بخش بهبود بازار برای فلزات صنعتی و گرانبها است. پس از انتشار آخرین آمار مربوط به تورم مصرف کننده در ایالات متحده، فشار فروش ادامه یافت. این اعداد نشان می دهد که تورم مصرف کننده از ۹.۱ درصد به ۸.۷ درصد در ماه جولای کاهش یافته است.

پیش بینی قیمت مس

افزایش قیمت مس در بازارهای جهانی ادامه خواهد داشت| بهبود نسبی در میزان تقاضا

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت مس طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. در طول مسیر، این فلز توانسته است بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کند. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز بالاتر از نقطه خنثی حرکت کرده است.

بنابراین، مس احتمالاً به افزایش قیمت خود ادامه خواهد داد و گاوها نقطه مقاومت مهم ۳.۹۶۲۰ دلار را هدف قرار می دهند که پایین ترین سطح در ۱۷ آگوست بود. این قیمت حدود ۸.۷ درصد بالاتر از سطح فعلی است. با این حال، سقوط به زیر سطح حمایت در ۳.۴۶۵۰ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha