۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها در استان تهران

کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها در استان تهران

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: علی رغم بارش‌ها مرداد ماه امسال، استان تهران همچنان با کاهش ۲۴ درصدی بارندگی نسبت به شرایط نرمال مواجه است.

به گزارش بازار، محمد شهریاری افزود: بارش‌های انجام شده در تاریخ چهارم تا نهم مرداد ماه درحوزه عملکرد سدهای تهران ۲۸.۵ میلیمتر بارش را در حوزه استان شاهد بودیم این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و متوسط بلندمدت با افزایش چشمگیر مواجه شد که عملاً یک رکورد جدیدی را به لحاظ میزان بارش در مردادماه ثبت کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی تاکنون کلا ۲۰۸ میلیمتر بارش داشتیم این میزان در مدت مشابه متوسط بلندمدت ۲۷۴ میلیمتر بوده که همچنان با کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها روبرو هستیم. علی رغم سامانه بارشی به لحاظ میزان نزولات جوی و میزان آورد سدها، همچنان شرایط نرمال نیست و همینطور خشکسالی ۲ سال پی درپی همچنان کسری و کاهش‌هایی را در ذخیره منابع آبی و میزان آب ورودی به سدها شاهد هستیم.

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: سامانه بارشی ورودی‌ها را در بازده زمانی و مردادماه بهبود بخشید، امسال تاکنون ۴۸ میلیون مترمکعب ورودی به مخازن سدهای تهران بود و این میزان در مردادماه سال گذشته و در همین بازده زمانی ۲۹ میلیون مترمکعب بود که نشان میدهد اثر افزایشی بارش‌ها روی ورودی‌ها چشمگیر و کل حجم آبی که از محل همین فعالیت سامانه بارشی در ورودی آب به مخازن سدها شاهد بودیم ۱۶.۵ میلیون مترمکعب شد.

وی افزود: این حجم آب حجم خیلی بالایی نیست به نحوی که همین میزان اگر با مصرف تهران مقایسه شود مصرف ۵ روز تهران را تامین میکند.

شهریاری گفت: میزان ذخایر سدهای استان تهران ۵۴۶ میلیون مترمکعب است که در روز مشابه سال گذشته ۶۴۹ میلیون مترمکعب بود که با کاهش ۱۰۳ میلیون مترمکعبی مواجه هستیم.

کد خبر: ۱۶۷٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha