۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
مهمترین برنامه‌ وزارت صمت، پیوند صنایع کوچک و بزرگ با یکدیگر است
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

مهمترین برنامه‌ وزارت صمت، پیوند صنایع کوچک و بزرگ با یکدیگر است

مصاحب، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معتقد است: برای تحقق "جهش تولید"، بررسی عوامل و ارائه برنامه مورد نیاز است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، اصغر مصاحب در تشریح الزامات "جهش تولید" گفت: سال گذشته در ادامه موضوع "رونق تولید"، اتفاقی در امر تولید کشور رخ داد که نیاز بود سیر صعودی پیدا کند و قطع نشود؛ بنابراین رهبر معظم انقلاب بحث جهش تولید را مطرح کردند.

وی با تأکید بر این‌که برای رسیدن به این جهش، بررسی عوامل آن لازم است، افزود: توجه به ۴ عامل مهم سرمایه‌گذاری در توسعه صنعتی، فعال کردن دوباره واحدهای غیرفعال اقتصادی، تأمین نیروی کار و افزایش بهره‌وری و فنآوری در این باره ضرورت دارد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: این موارد در طول سالیان بارها مطرح شده‌اند، اما برای عملیاتی کردن آن‌ها، ارائه برنامه مورد نیاز است.

مصاحب ادامه داد: برای رسیدن به بهره‌وری و اثربخشی بالا باید به دنبال صنایعی باشیم که زنجیره‌ای را به دنبال خود دارند و صنایع کوچک با دارا بودن این ویژگی، نقش مهمی را در این عرصه ایفا می‌کنند.

وی تأکید کرد: بر این اساس یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیوند صنایع کوچک و بزرگ با یکدیگر است.

رئیس هیأت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی عباس آباد نیز در ادامه این برنامه، چهار وزارتخانه را در تحقق "جهش تولید" مؤثر دانست و گفت: باید زنجیره کاملی از نیروهای متخصص و کارآمد جهادی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نیرو، بانک مرکزی و بخش خصوصی تشکیل شود که با تولید و صنعت کشور عجین باشند و تولید را خوب بشناسند و مشکلات را خوب درک کنند.

سید سجاد هاشمی از متولیان حداقل این ۴ وزارتخانه خواست در سال جهش تولید از محل کار و از پشت میزهای‌شان کمی دورتر شوند و در فضای واقعی تولید و صنعت قرار گیرند و در داخل کارخانجات حضور یابند و با وقت کافی و صبر و حوصله متوجه شوند که ما چه می‌گوییم و مشکلات اساسی ما کجاست؟

وی اضافه کرد: با حل نشدن بهره بانکی و حق بیمه‌ها، موضوع بهبود فضای کسب و کار به جایی نرسید.

در بخش دیگر این برنامه نیز مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با بیان این‌که بر اساس ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی، نرخ بیمه مشخص است و ۳ درصد بیمه بیکاری را شامل می‌شود، گفت: بر این اساس برخی از کارگاه‌ها از پرداخت حق بیمه معاف‌اند.

محمد محمدی افزود: اعتبار بخشنامه‌های بیمه‌ای صادر شده در سال رونق تولید، امسال در سال جهش تولید هم پابرجاست.

کد خبر: ۱۶٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha