۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
بازسازی قنوات خسارت دیده از سیل اخیر
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد؛

بازسازی قنوات خسارت دیده از سیل اخیر

شیراز- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: قنواتی که از سیل آسیب دیده اند حتما با اولویت و در قالب اعتبار مشخص لایروبی می شوند تا در بحث انتقال آب مشکلی نباشد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد جواد عسکری با اشاره به ماموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون های کشاورزی و عمران مجلس برای ارزیابی خسارت های سیل و در حاشیه سفر به شهرستان های شمالی این استان تصریح کرد: هر چه سریعتر باید نسبت به احیا و بازسازی قنوات آسیب دیده اقدام کرد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگوی خود با استاندار فارس اظهار کرد: به منظور تسریع در بازسازی ابنیه زیر بنایی دستگاه های متولی ادواتی را که مورد نیاز است مانند لودر و بیل مکانیکی در اختیار فرمانداری شهرستان ها خواهند گذاشت.

دستگاه های متولی برای استمهال وام به کمک سیل زدگان بیایند
عسکری به تماس خود با مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: بعد از تعطیلات عاشورا دستگاه های متولی بیایند پای کار و امهال و استمهال وام های خسارت دیده گان را دنبال کنند.

او به ظرفیت اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در مهار و کنترل سیلاب ها و کاهش خسارت های آن نیز اشاره و ابراز کرد: درآمدهای سازمان جنگل‌ها و مراتع طبق قانون جدید به جای واریز به خزانه توسط این تشکیلات امکان هزینه دارد از این رو یک فرصت مناسب به منظور محقق شدن اینگونه طرح‌ها و برنامه‌ها حاصل شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه لازم است در اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با مطالعات دقیق و برنامه‌ریزی در قالب اعتبارات منطقه‌ای اعتبارات لازم اختصاص داده شود، اضافه کرد: ما هم در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم تا با جذب اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی و ملی این طرح جامع در قالب یک نهضت ملی برای تحقق اهداف مربوط به حفظ و تقویت منابع آبی آغاز شود.

کد خبر: ۱۶۷٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha