۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
چگونه پیکسل های مرده در تلویزیون را تعمیر کنیم؟

چگونه پیکسل های مرده در تلویزیون را تعمیر کنیم؟

تجربه پیکسل های مرده یا گیر کرده روی صفحه نمایش تلویزیون می تواند برای هر کسی بسیار آزاردهنده باشد.

به گزارش بازار، تجربه پیکسل های مرده یا گیر کرده روی صفحه نمایش تلوزیون می تواند برای هر کسی بسیار آزاردهنده باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، بسیاری از ما ممکن است فکر کنیم که تلوزیون مان دیگر به درد نمی خورد و باید به فکر خرید یک تلوزیون جدید باشیم. اما خبر خوب این است که پیکسل های گیر کرده یا مرده در تلوزیون شما به راحتی قابل تعمیر خواهند بود.

در این مقاله ما قصد داریم تا راهنمایی های دقیقی را در مورد چگونگی رفع پیکسل های مرده یا گیر کرده روی صفحه تلوزیون در اختیار شما قرار دهیم.

چگونه پیکسل های مرده در تلویزیون را تعمیر کنیم؟

پیکسل های مرده چیست؟

صفحه نمایش هر تلوزیون از هزاران پیکسل تشکیل شده است. پیکسل ها، درواقع مربع های کوچک نور هستند. هر پیکسل شامل ۳ پیکسل فرعی می باشد که از رنگ های سبز، قرمز و آبی تشکیل شده است. این زیرپیکسل ها بسته به رنگی که برای نمایش تصاویر به آن نیاز دارند، تغییر خواهند کرد.

بنابراین اگر یک یا چند پیکسل در تلوزیون شما یک رنگ را نشان می دهند، گیر کرده اند. این به این معنی است که یک یا چند پیکسل فرعی روشن هستند اما نمی توانند رنگ را تنظیم کنند.

اما اگر پیکسل سیاه باشد و روشن نشود، مرده است. این بدان معنی است که هیچ یک از پیکسل های فرعی روی صفحه نمایش روشن نمی شود. (صرف نظر از اینکه چه چیزی در صفحه تلوزیون در حال نمایش دادن است) اگر پیکسل های فحه نمایش شما مرده اند، معمولا راهی جز تعویض صفحه نمایش وجود ندارد که بهتر است این کار را به نمایندگی های مجاز تعمیر تلوزیون همچون paratek بسپارید.

چه چیزی باعث می شود پیکسل ها از بین بروند؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چه چیزی باعث پیکسل های مرده در صفحه نمایش تلوزیون می شود؟

  • شایع ترین دلیلی که می تواند باعث مردن پیکسل های تلوزیون شما شود، اتصالات نادرست برق است. در این حالت، ترانزیستور پیکسل قادر به تشخیص یا دریافت ولتاژ الکتریکی از منبع نیست که به پیکسل می گوید چه زمانی روشن شود یا رنگ را تغییر دهد.
  • آسیب هایی نظیر سقوط یا ضربه به صفحه نمایش تلوزیون نیز می تواند باعث پیکسل های مرده شود.
  • پیکسل های مرده همچنین زمانی که کاربر به طور مداوم تصاویر ثابت را برای مدت طولانی روی صفحه تلوزیون ثابت نگه دارد نیز ایجاد می شوند. حتی زمانی که فکر می کنید ثابت نگه داشتن یک تصویر روی تلوزیون می تواند باعث صرفه جویی شود نیز باید از این کار اجتناب کنید.

چگونه پیکسل های مرده در تلویزیون را تعمیر کنیم؟

چگونه پیکسل های مرده در تلویزیون را تعمیر کنیم؟

چگونه پیکسل های مرده در صفحه تلوزیون را تعمیر کنیم؟

دقت کنید که تعمیر پیکسل های مرده در خانه معمولا به صورت دائمی نیست اما با این حال، امکان تعمیر پیکسل گیر کرده وجود دارد.

شما می توانید منتظر بمانید تا پیکسل های مرده یا گیر کرده خود به خود ناپدید شوند. گاهی اوقات، پیکسل های مرده هنوز کار می کنند اما زمان تخمینی در مورد اینکه چقدر طول می کشد تا کاملا از بین بروند، وجود ندارد. ناپدید شدن پیکسل ها به صورت خود به خودی راه حلی موقتی است.

می توانید از یک برنامه شخص ثالث در وب نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، برخی برنامه های رایگان تعمیر صفحه نمایش همچون (JScreenFix) در وب وجود دارند که می توانند پیکسل های گیر کرده شما را در کمتر از ۱۰ دقیقه به دست خودتان به راحتی تعمیر کنند.

از طرف دیگر، می توانید روش زیر را نیز امتحان کنید:

  1. ابتدا پیکسل های مرده روی صفحه نمایش تلوزیون خود را شناسایی کنید.
  2. در مرحله بعد، تلوزیون خود را خاموش کنید و یک پارچه مرطوب آماده کنید تا از خراشیدگی صفحه نمایش، جلوگیری کنید.
  3. روی ناحیه ای از صفحه نمایش که پیکسل مرده را شناسایی کرده اید، مقدار کمی فشار وارد کنید. دقت کنید که نباید جای دیگری را تحت فشار قرار دهید. این کار می تواند پیکسل های مرده بیشتری را روی صفحه نمایش تلوزیون شما ایجاد کند.
  4. در حالی که به صفحه نمایش تلوزیون خود فشار کمی وارد می کنید، تلوزیون را روشن کنید و فشار را بردارید. پیکسل مرده با این روش قاعدتا باید از بین برود.

تعویض صفحه نمایش

اگر پیکسل مرده یا گیر کرده با روش های گفته شده در بالا، ناپدید نشد، به ناچار باید صفحه نمایش تلوزیون تان را تعویض کنید. دقت کنید که تعویض صفحه نمایش تلوزیون را به تعمیرکاران خبره همچون نمایندگی تعمیرات تلوزیون ایکس ویژن در مشهد بسپارید.

تعمیر تلوزیون در همه جای شهر مشهد

تعمیرات تلوزیون در اقصی نقاط شهر مشهد از جمله ویژگی هایی است که توسط تعمیرگاه های حرفه ای همچون پاراتک ارائه می شود. شما کاربران عزیز می توانید در صورت خرابی تلوزیون خود از هر کجای مشهد که هستید، به راحتی با ما تماس گرفته و یا خدمات ما را از سایت ررزو نمایید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پس از تایید سفارش و آدرس محل شما، تکنسین های ما را به محل شما اعزام خواهند نمود. تکنسین ها پس از بررسی دقیق مشکل تلوزیون، در صورت امکان آن را تعمیر خواهند کرد.

چنانچه تلوزیون در منزل قابل تعمیر نباشد و نیازمند بردن به تعمیرگاه باشد، خود تکنسین با تجربه کافی که در اختیار دارد، تلوزیون شما را تا محل تعمیرگاه خواهد برد. در آن جا تلوزیون شما با استفاده از بهترین دستگاه ها و تجهیزات و نیروهای خبره، تعمیر شده و سالم و سلامت همچون روز اول به شما در محل خودتان تحویل داده خواهد شد.

چگونه پیکسل های مرده در تلویزیون را تعمیر کنیم؟

چگونه پیکسل های مرده در تلویزیون را تعمیر کنیم؟

پاراتک

پاراتک یکی از بهترین تعمیرگاه های مجاز تعمیرات تلوزیون در شهر مشهد است که با سابقه بیش از ۳۰ سال فعالیت خود، امروزه توانسته به تمام نقاط شهر مشهد، خدمات خود را ارائه نماید. برای دریافت خدمات پاراتک نیازی به مراجعه حضوری به هر یک از شعب ما نیست. شما می توانید با خیالی آسوده خدمات ما را اینترنتی یا تلفنی سفارش داده و با ۱۸۰ روز ضمانت در محل خودتان دریافت نمایید. دریافت هزینه های منصفانه و منطقی، از جمله ویژگی های ما در نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن در مشهد است.

کد خبر: ۱۶۷٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha