۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
رنگ‌ آمیزی ترمووود

رنگ‌ آمیزی ترمووود

از مهم‌ترین مراحل آماده‌سازی چوب‌های ترمو می ‌توان به رنگ‌آمیزی آن اشاره کرد. چوب‌های ترمو قابلیت رنگ‌پذیری خوبی داشته و می ‌توان از رنگ‌های مختلف برای متفاوت کردن ظاهر این چوب استفاده نمود.

بازار؛ گروه صنعت: از مهم‌ترین مراحل آماده‌سازی چوب‌های ترمو می ‌توان به رنگ‌آمیزی آن اشاره کرد. چوب‌های ترمو قابلیت رنگ‌پذیری خوبی داشته و می ‌توان از رنگ‌های مختلف برای متفاوت کردن ظاهر این چوب استفاده نمود. رنگ‌آمیزی ترمووود باعث می‌ شود که افراد با سلیقه‌های متفاوت بتوانند انواع مختلف این چوب را به دست آورده و برای مکان‌های مختلف استفاده کنند. رنگ‌های تیره و روشن و طیف وسیع ترمووود موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این موضوع در اختیار شما قرار دهیم.

پیشنیاز رنگ‌ آمیزی چوب ترمو

برای رنگ‌آمیزی چوب ترمو بیشتر از رنگ‌های روغنی و کندسوز استفاده می‌ شود. با استفاده از این رنگ‌ها می ‌توان خاصیت ضد حرارت بیشتری را به چوب ترمو بخشید تا در برابر آتش‌سوزی مقاومت بالایی داشته باشد. کارخانه‌های تولیدکننده رنگ چوب ترمو دستورالعمل‌های لازم را برای رنگ‌آمیزی روی این چوب‌ها در اختیار مشتری قرار می ‌دهند. از روی بسته‌بندی رنگ‌ها می ‌توانید دستورالعمل‌ها را خوانده و باتوجه‌به آن‌ها اقدام کنید. قبل از رنگ کردن چوب ترمو باید آن‌ها را کاملاً پاکیزه و عاری از گردوغبار کنید.

انواع رنگ‌های مناسب چوب ترمو

برای رنگ‌آمیزی چوب‌های ترمو به‌طورکلی از دو نمونه رنگ استفاده می ‌شود. روش تولید این رنگ‌ها با یکدیگر متفاوت است و برخی از کاربران از نمونه‌های مختلف آن‌ها استفاده می ‌کنند. این رنگ‌ها در دو نوع بر پایه آب و بر پایه روغن تولید می‌ شوند.

چرا باید ترمووود را رنگ کرد؟

برای بسیاری از مشتریان این سؤال پیش می‌آید که چرا باید با اینکه سطح چوب ترمو به‌تنهایی زیبا و براق است، آن را رنگ کرد. بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند چوب ترمو را با رنگ طبیعی خود استفاده کنند. در جواب این سؤال باید گفت که به‌منظور افزایش طول عمر و مقاومت چوب‌های ترمو آنها را رنگ می ‌کنیم. با استفاده از رنگ‌آمیزی ترمووود می ‌توان چوب را در برابر اشعات مضر خورشید محافظت کرد. رنگ‌آمیزی ترمووود موجب افزایش دوام و مقاومت آن در برابر فرسایش و عوامل محیطی آسیب‌رسان می ‌شود. رنگ‌ها می‌ توانند از نفوذ حشرات به این چوب جلوگیری کرده و در برابر بارش باران نیز مقاومت خوبی داشته باشند. اگرچه ظاهر ترموود بدون رنگ هم زیباست اما رنگ‌آمیزی آن می ‌تواند تأثیر بیشتری نسبت به زیبایی محصول داشته باشد. با رنگ می ‌توان میزان تیرگی و روشنی چوب را متفاوت کرده و زیبایی‌های بافت چوب بیشتر نمایش داده می ‌شود. باتوجه‌به این توضیحات متوجه خواهید شد که اگر چوب ترمو را رنگ کنید می توانید شرایط مطلوبی را برای افزایش طول عمر آن فراهم کنید. باتوجه‌به هزینه‌هایی که برای خرید چوب ترمو صرف می‌ شود طول عمر بالای این محصول می‌تواند اهمیت زیادی برای شما داشته باشد.

طیف رنگ‌های مخصوص چوب ترمو

رنگ‌های ارائه شده برای رنگ‌آمیزی چوب ترمو در طیف وسیعی تولید می‌ شوند و نمی‌توان گفت که تنها رنگ‌های خاصی برای رنگ‌آمیزی چوب ترمو وجود دارند. رنگ‌های روشن و تیره همگی در این طیف وسیع وجود داشته و باتوجه‌به سلیقه مشتری و رنگ دکوراسیون اطراف مکان مورد استفاده چوب ترمو می ‌توان از رنگ‌های مختلف را خریداری کرد. طیف وسیع رنگ‌های ترموود باعث شده که افراد با سلیقه‌های مختلف بتوانند نسبت به سلیقه شخصی خود خرید مطلوبی را انجام دهند. این رنگ‌ها تنوع بالایی داشته و برخی از آنها بسیار نزدیک به یکدیگر هستند.

چگونگی آماده‌سازی سطح چوب ترمو برای رنگ‌آمیزی

قبل از اینکه رنگ‌آمیزی سطح چوب ترمو آغاز شود باید شرایطی را فراهم کرد تا کیفیت نهایی کار مطلوب باشد. در ابتدا باید سطح روی چوب ترمو را کاملاً خشک و عاری از گردوخاک، چربی و رطوبت نمود. در دستورالعمل‌های رنگ ترموود آمده که سالن محل رنگ‌کاری نیز باید تمیز و بدون گردوغبار باشد. دمای محیط رنگ‌کاری باید متعادل بوده تا نتیجه بهتری حاصل شود. پس از این مراحل باید رنگ را آماده کنید. برای این کار باید قبل از مصرف رنگ را کاملاً هم زده تا همگن شود. قسمت حلال و رنگ‌دانه را با یکدیگر ترکیب کنید و برای مخلوط کردن بهتر آنها از یک همزن چوبی استفاده کنید. برای اجرای رنگ‌آمیزی چوب ترمو ابتدا مقداری از رنگ روی سطح چوب ترمو پخش کنید. این مقدار رنگ نباید الزاماً ضخیم و قابل تشخیص باشد. می‌ توانید تنها با حرکت قلمو لایه‌نازک و بسیار کمی را روی سطح آن پخش کنید. حرکت قلم رنگ‌آمیزی باید فقط در راستای الیاف چوبی باشد و به‌هیچ‌عنوان نباید به‌صورت رفت‌وبرگشت این کار را انجام داد.

رنگ‌آمیزی سری دوم چوب ترمو

برای اجرای زمان اعمال رنگ‌آمیزی مجدد چوب ترمو باید صبر داشته باشید. بهترین زمان برای اجرای این کار ۲۴ ساعت بعد از دست‌اول رنگ است. به‌هیچ‌وجه نباید پیش از خشک‌شدن کامل مرحله اول، دست‌دوم رنگ را روی آن قرار دهید. برای رنگ‌کاری مرحله دوم نیز باید قوانین مرحله اول را اجرا کرد. در این مرحله نیز مراقب باشید که حرکت قلمو به‌هیچ‌عنوان نباید به‌صورت رفت‌وبرگشت انجام گیرد.

رنگ‌کاری ترمو چوب باید توسط چه کسی انجام شود؟

رنگ‌آمیزی چوب ترمو باید توسط متخصص این کار انجام شود. اگر خودتان می‌ خواهید چوب‌های ترمو را رنگ کنید باید دستورالعمل‌های پیشین را بادقت بسیار بالایی انجام دهید. اگر شما کوچک‌ترین خطایی داشته باشید ظاهر چوب‌های ترمو بسیار بد شده و جلوه خوبی به آنها نمی ‌دهد. بخصوص زمانی که قرار است از چوب‌های ترمو در مکانی استفاده کنید که در معرض دید بسیاری از افراد قرار داشته باشند بهتر است رنگ‌آمیزی توسط فردی انجام شود که متخصص بوده تا چوب‌ها ظاهر زیبایی داشته باشند. برای این کار شما می ‌توانید از یک نقاش ماهر و متخصص در این زمینه که تجربه کافی دارد استفاده کنید. زمان انجام برای رنگ‌آمیزی، توسط فرد متخصص بسیار کمتر بوده و این کار باکیفیت بالایی انجام می‌ گیرد.

جمع‌بندی

امروزه ترمووود در کشور ما طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌است و در زمینه‌های مختلف از این چوب‌ها استفاده می ‌کنند. رنگ‌آمیزی برای چوب‌های ترمو اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. اگر با مطالعه مطالب بالا باز هم سؤالی در این زمینه دارید، با شماره‌های درج شده در این مطلب تماس بگیرید. همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌ دهند.

برای خرید و یا دریافت تمامی خدمات محصولات ترموود مانند چوب ترمو ایرانی، فنلاندی و خارجی و خرید رنگ ترموود ، اجرای رنگ ترموود و ... می توانید از طریق روش های زیر برای هماهنگی های لازم اقدام نمایید.

ارتباط با کارشناسان موگو وود : 09122074352 - 26857360

کد خبر: ۱۶۶٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha