۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
آمریکا با تحریم صنعت پتروشیمی درصدد ایجاد اختلال در عرصه درآمدزایی ایران است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

آمریکا با تحریم صنعت پتروشیمی درصدد ایجاد اختلال در عرصه درآمدزایی ایران است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعتقاد دارد آمریکایی ها تلاش می کنند با تحریم فروش نفت و محصولات پتروشیمی کشورمان، عرصه درآمدزایی کشورمان را با اختلال مواجه کنند.

به گزارش بازار اصغر سلیمی، در خصوص تحریم های اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در حوزه پتروشیمی، گفت: صنعت نفت ایران طی چهار دهه گذشته با محدودیت ها و تحریم های زیادی روبرو شده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها تلاش کردند با تحریم فروش نفت و محصولات پتروشیمی کشورمان، عرصه درآمدزایی کشورمان را با اختلال مواجه کنند.

وی با اشاره به اینکه طی چهار دهه گذشته علی رغم وجود تحریم ها شاهد فروش نفت و محصولات پتروشیمی بوده ایم، ادامه داد: بنابراین باید اذعان کرد شناخت خوبی برای دور زدن تحریم ها در این عرصه و خنثی سازی محدودیت ها وجود دارد لذا اعمال هر نوع تحریمی به نتیجه مطلوب برای آمریکایی ها ختم نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه کشورهای زیادی محصولات پتروشیمی ایران را خریداری می کنند، افزود: این مهم در حالیست که در شرایط کنونی بسیاری از کشورهای دنیا به نفت ایران نیز نیاز مبرم دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان گفت اعمال تحریم های اخیر از سوی وزارت خزانه داری آمریکا صرفا جنبه مصرف داخلی برای سیاستمداران این کشور دارد و در ابعاد بین المللی نمی تواند تاثیری داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۶٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha