۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
آغاز عملیات خارج‌سازی خطرسازترین مغروقه دهانه اروند
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

آغاز عملیات خارج‌سازی خطرسازترین مغروقه دهانه اروند

خرمشهر- اسعدی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز عملیات خارج‌سازی یکی از خطرسازترین مغروقه‌های دهانه آبراه اروند خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روبط عمومی اداره بندر و دریانوری خرمشهر، نوراله اسعدی با بیان اینکه در ادامه پروژه خارج‌سازی ۶ فروند مغروقه در اروندرود و خورموسی بارج و کرین‌های ۴۵۰ و ۶۰۰ تنی به محل پروژه خارج‌سازی مغروقه W۱۴ رسیده است، اظهار کرد: با سوار کردن وزنه‌های تعادل جرثقیل‌ها در صورت مساعد بودن آب و هوا در روزهای آینده این مغروقه خارج‌سازی می‌شود.

وی در خصوص محل مغروقه w۱۴ بیان کرد: این مغروقه در محل دهانه اروند قرار گرفته که به دلیل تردد شناورها در این مسیر، به عنوان یکی از مهم‌ترین و خطرسازترین مغروقه‌های آبراه اروند به شمار می‌رود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: سه فروند از مجموع مغروقه‌های پروژه خارج‌سازی ۶ فروند مغروقه در آبراه اروند و خورموسی و ۲ فروند دیگر نیز به درخواست مالکین خارج‌سازی آنها به خودشان محول شده و مغروقه w۱۴ نیز در حال خارج‌سازی است.

اسعدی افزود: با آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران، بسیاری از کشتی‌های تجاری در اطراف بندر خرمشهر توسط رژیم بعث عراق غرق شدند و تاکنون تعداد ۱۸۰ فروند مغروقه در آبراه اروند و رودخانه کارون خارج‌سازی شده ضمن اینکه خارج‌سازی مغروقه‌ها با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان و متخصصان اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات بندر خرمشهر همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: پروژه خارج‌سازی ۶ فروند مغروقه در آبراه اروند و خور موسی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال از محل منابع و اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش ریسک تردد در آبراه اروند و خور موسی در حال انجام است.

کد خبر: ۱۶۶٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ابومهدی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      1 0
      وجدانن هرکشور دیگر جای ما بود ۲یا۳سال بعداز اتمام جنگ در می‌آورند ولی ما بعلت فسادمالی تاحالا عقب ماندیم