۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
تعامل مجلس و دولت به معنای یگانگی نیست| تیم اقتصادی دولت در کنترل قیمت‌ها ناتوان بود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تعامل مجلس و دولت به معنای یگانگی نیست| تیم اقتصادی دولت در کنترل قیمت‌ها ناتوان بود

اردبیل - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاملی که بین مجلس و دولت وجود دارد، به معنای یگانگی نیست بلکه ما جانب مردم را بیشتر از دولت می‌گیریم.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار بازار، به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دغدغه جدی مردم تأمین کالاهای اساسی است که انتظار می‌رود بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت هر چه سریعتر به جای پرداخت یارانه نقدی، کالا برگ الکترونیکی را تهیه و توزیع کند.

وی اظهار کرد: با حذف ارز ترجیحی از اوایل امسال دولت سیزدهم توزیع یارانه‌ها را در قالب مردمی‌سازی یارانه‌ها آغاز کرد که انتظار می‌رفت با این اقدام و حذف ارز ۲ نرخی، فساد و رانت از بین برود.

تیم اقتصادی دولت نتوانست راهکار مناسب در کنترل قیمت‌ها انجام دهد
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بارها به دولت یادآور شدیم تا با تقویت نظارت و همچنین برنامه‌ریزی صحیح حذف ارز ترجیحی را انجام داده و تأمین کالاهای اساسی مردم را هدف‌گذاری کند.

بدری افزود: ‌متأسفانه برخی تذکرات مورد توجه قرار نگرفت و تیم اقتصادی دولت نتوانست راهکار مناسب در کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تورم انجام دهد.

وی شرایط نامناسب تأمین و توزیع دارو و نهاده‌های دامی را از مشکلات اساسی برشمرد و خاطرنشان کرد: نه تنها چهار تا شش قلم کالا با افزایش قیمت روبه‌رو نشدند بلکه اثرات جانبی این افزایش، اقتصاد کشور را با چالش و نگرانی‌های جدی روبه‌رو کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت نگاه جامع دولت را در حوزه نظارت بر قیمت کالاها یادآور شد و اضافه کرد: ما در کمیسیون عمران نیز در حوزه مسکن و تأمین مصالح ساختمانی با تورم افسارگسیخته‌ای روبه‌رو شدیم از همین رو مجلس تصمیم گرفت تا ۲ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن را در اولویت استیضاح قرار دهد.

دولت با ترمیم کابینه و تیم اقتصادی دغدغه‌های مردم را رفع کند
وی بیان کرد: تعامل مجلس و دولت به معنای یگانگی نیست بلکه این تعامل و ارتباط برای حل مشکلات و نواقص است و انتظار می‌رود با ترمیم کابینه و تیم اقتصادی دولت بخش عظیمی از دغدغه‌های مردم در سال دوم فعالیت دولت سیزدهم رفع شود.

نماینده مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما به رئیس جمهور اعلام کردیم تا هر چه سریعتر وزرای تعاون، بازرگانی و صنعت و معدن را معرفی کرده و به هیچ وجه فاطمی امین را به مجلس معرفی نکند.

بدری تصریح کرد: در کنار اقدامات پیشگیرانه، تیم اقتصادی دولت باید راهکارهای صحیح را در کنترل قیمت‌ها مد نظر قرار دهد.

در قانون بودجه ردیف مشخصی برای راه آهن اردبیل – پارس‌آباد در نظر گرفته شده است
وی در مورد آخرین وضعیت راه آهن اردبیل نیز گفت: ‌این پروژه با پیشرفت ۹۳ درصدی روند اجرایی مطلوبی به خود گرفته و ما با تأمین فاینانس یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومانی در سال‌های گذشته به روند اجرای آن سرعت بیشتری دادیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا رقم بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه امسال برای راه آهن در نظر گرفته و به تکمیل این پروژه ریلی اهتمام جدی داشته باشد.

وی ضرورت ادامه مسیر راه آهن را تا پارس‌آباد یادآور شد و افزود: ‌در قانون بودجه امسال ردیف مشخصی برای راه آهن اردبیل – پارس‌آباد در نظر گرفته شده که امیدواریم در کوتاهترین زمان این پروژه فنی اجرایی و عملیاتی شود.

تا آخر فصل کاری امسال ۶۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح می شود
بدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در توسعه بزرگراه‌ها نیز از ۲۰۰ کیلومتر برنامه اجرایی در سال ۹۵ هدف‌گذاری توسعه چهار خطه‌های استان را به ۷۰۰ کیلومتر رساندیم تا در همه مسیرها شمال، جنوب و مرکز استان توسعه بزرگراه‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ‌در سال گذشته ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۴۵ کیلومتر راه اصلی به بهره‌برداری رسید و تا آخر فصل کاری امسال نیز قرار است ۶۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از افتتاح ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور اردبیل- سرچم و تکمیل تونل دوم محور اردبیل – آستارا خبر داد و بیان کرد: شاه بیت توسعه استان تقویت زیرساخت‌های ارتباطی است که در این زمینه از محل فاینانس بانکی و تهاتر نفتی امسال ۸۰۰ میلیارد تومان به توسعه بزرگراه‌ها اختصاص می‌یابد.

دولت ملی و محلی اجرای قانون مصوب مجلس را در مورد منطقه آزاد هدف‌گذاری کند
وی از تأمین اعتبار مناسب برای توسعه راه‌های روستایی و بهبود وضعیت فرودگاه اردبیل با راه‌اندازی بیس هوایی خبر داد و اظهار کرد: در بخش آب و فاضلاب طرح‌های خوبی در اردبیل در حال اجراست که سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به پروژه‌های این حوزه اختصاص یافت و امسال ۹۰۰ میلیارد تومان صرف تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب استان خواهد شد.

بدری در مورد منطقه آزاد تجاری نیز تصریح کرد: به دور از هرگونه حاشیه و طرح لایحه جدید در این حوزه که همراه با ریسک خواهد بود، امیدواریم دولت ملی و محلی اجرای قانون مصوب مجلس را در مورد منطقه آزاد هدف‌گذاری کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت از بین هفت منطقه آزاد کشور، تنها برای اردبیل شرط انتخاب یک نقطه را گذاشته و ما امیدواریم هر چه سریعتر این نقطه مشخص و عملیات اجرایی منطقه آزاد شروع شود

کد خبر: ۱۶۶٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است
    • جعفرسرباز نمین IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      شنیدن کیی بود مانند دیدن نماینده که جواب یک شهروند تحویل نمیگیره بعید میدونم کاری پیش بره حرف عمل