۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
فراهم شدن قابلیت تماشای ویدئوهای اینستاگرام در حالت فول اسکرین
تازه های فناوری؛

فراهم شدن قابلیت تماشای ویدئوهای اینستاگرام در حالت فول اسکرین

«آدام موسری» مدیرعامل اینستاگرام با انتشار خبری اعلام کرد که این پلتفرم شبکه اجتماعی محبوب قرار است به زودی قابلیت مشاهده ویدئو با سایز فوق بزرگ ۹:۱۶ را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

به گزارش بازار، «آدام موسری» مدیرعامل اینستاگرام با انتشار خبری اعلام کرد که این پلتفرم شبکه اجتماعی محبوب قرار است به زودی قابلیت مشاهده ویدئو با سایز فوق بزرگ ۹:۱۶ را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

بر اساس این گزارش، با این قابلیت جدید که به گفته موسری قرار است طی یک الی دو هفته آینده از آن رونمایی شود، کاربران قادر خواهند بود ویدئوهای منتشر شده در اینستاگرام را در ابعاد کامل صفحه نمایش خود (فول اسکرین) مشاهده نموده و دیگر مجبور به مشاهده آنها در سایز کوچک نخواهند بود.

با اینحال، مدیر عامل اینستاگرام تاکید کرده که این قابلیت در حال حاضر مربوط به ویدئوهای بارگذاری شده در این شبکه اجتماعی بوده و برای عکس ها هنوز چنین قابلیتی وجود ندارد.

لازم به ذکر است، در حال حاضر، آنچه کاربران هنگام تماشای ویدئوهای اینستاگرام در حالت عمودی ملاحظه می کنند، ابعاد ۴:۵ داشته و امکان تماشای ویدئو در حالت فول اسکرین عمودی برای کاربران این شبکه اجتماعی وجود ندارد.

اما با اعمال این تغییرات، دیگر نیازی نیست ویدئوهای اینستاکرامی را در ابعاد کوچک ملاحظه نموده و یا گوشی خود را برای دیدن در حالت فول اسکرین به حالت افقی در دست بگیرید.

با این حال، گفته می شود عکاسان حرفه ای با چنین اقدامی مخالف بوده و معتقدند این قابلیت منجر به تغییر سایز عکس های آنها شده و در نتیجه از کیفیت نمایش و یا حالت مد نظر عکاس خواهد کاست.

به گفته آنها، اینستاگرام این اقدام را تنها در راستای رقابت با قابلیت های پلتفرم رقیب خود یعنی «تیک تاک» به کار گرفته که از میزان حرفه ای بودن این شبکه اجتماعی در نمایش عکس ها کاسته خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha