۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
اجرای طرح «دریابست» از ۲۶ شهریور تا ۷ مهر در آبهای هرمزگان
معاون شیلات هرمزگان خبر داد؛

اجرای طرح «دریابست» از ۲۶ شهریور تا ۷ مهر در آبهای هرمزگان

بندرعباس- معاون صیدو بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از آغاز اجرای طرح دریابست از ۲۶ شهریور ماه تا ۷ مهرماه و ممنوعیت صید تا دو مایلی پیرامون جزیره کیش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، ابراهیم عالی زاده در این نشست با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح دریابست هرمزگان در سال های گذشته گفت: این طرح از سنت های صیادان در سال های دور بوده است و نزدیک به دو دهه پیش در استان توسط خود صیادان به اجرا در می آمده که با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان و مزایای اجرای این طرح برای صید و صیادی پایدار کمیته مدیریت صید استان تصمیم به اجرای مجدد آن کرده است.

عالی زاده با بیان اینکه دریابست به معنای عام به حالت تعلیق درآوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است گفت: دریابست در آبهای هرمزگان بی شک می تواند فرصتی مغتنم برای مدیریت صید مسئولانه و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان باشد.

وی گفت: تداوم همکاری ها و مشارکت مسئولانه صیادان، مسئولان و شهروندان لازمه اجرای کامل دریابست در حوزه آبی استان هرمزگان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با تاکید بر لزوم اجرای طرح دریابست گفت: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم خروج تمامی شناورهای صیادی از ساحل و بنادر و اسکله های صیادی امکان تخلف شناورهای صیادی به کمترین حد ممکن می رسد.

عالی زاده تصریح کرد: یکی از مهمترین تصمیماتی که می تواند در راستای دستیابی به صید پایدار و حفظ ذخیره موثر واقع شود اجرای مطلوب دریابست است که در این راستا بررسی ها و پژوهش های لازم به شکل مطلوبی توسط کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و اداره کل شیلات هرمزگان صورت پذیرفته است که اجرای دقیق آن متضمن همراهی جامعه بهره بردار و صیادی است.

وی با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت، یادآور شد: آنچه مسلم است با اجرای طرح ممنوعیت عمومی صید تمامی گونه های آبزی (دریابست) شرایط بهتری برای رشد و تکثیر و احیای نسل آبزیان در زیستگاه های طبیعی فراهم می شود.

عالی زاده همچنین تصریح کرد: هرگونه فعالیت صیادی در دو مایلی پیرامون جزیره کیش ممنوع است.

گفتنی است اجرای طرح دریابست از هفته آخر شهریور ماه آغاز و تا هفته اول مهرماه به مدت ۲ هفته ادامه دارد.

کد خبر: ۱۶۶٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha