۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
لزوم توسعه گردشگری مذهبی| برای جذب گردشگران خارجی برنامه ریزی شود
معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

لزوم توسعه گردشگری مذهبی| برای جذب گردشگران خارجی برنامه ریزی شود

زنجان- معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بر لزوم ضرورت جذب گردشگر خارجی برای مراسم حسینی تاکید کرد و گفت: این ظرفیت نباید از نظر دور باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی ظهر شنبه در حاشیه سفر کاروان عشق به زنجان به مناسب یوم‌العباس، در جمع خبرنگاران گفت: نقاط مختلف استان دارای ظرفیت برای جذب گردشگر بوده و در این راستا کارگروهی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌ها و امکانات شناسایی و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا باید انجام شود، ابراز داشت: باید ظرفیت گردشگری مذهبی در نقاط مختلف استان زنجان شناسایی و در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با بیان اینکه حرکت کاروان عشق به زنجان همزمان با روز دسته حسینیه اعظم زنجان نشان از این دارد که در حوزه گردشگری مذهبی می‌توان سرمایه‌گذاری بیشتری کرد، افزود: در نقاط مختلف باید این توانمندی بررسی و احصا شود و در این راستا با حوزه علمیه قم تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و در این مسیر مصمم هستیم.

شالبافیان بر لزوم ضرورت جذب گردشگر خارجی برای مراسم حسینی تاکید کرد و گفت: این ظرفیت نباید از نظر دور باشد.

وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی برای حضور در شهر تاریخی همچون اصفهان رغبت دارند، تصریح کرد: می‌توان از این تمایل در راستای توسعه گردشگری مذهبی استفاده کرد.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،به برنامه این وزارتخانه برای توسعه گردشگری ارزان اشاره کرد و افزود: در گام نخست با همکاری بین‌بخشی زمین برای احداث زائرسرا در ایلام به متقاضیان واگذار شده است تا زائران اربعین را پوشش دهند و در این میان در این رابطه نیز ظرفیت‌ها شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha