۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
چگونه می‌توان بهترین اجاق گاز صنعتی را با قیمت مناسب خرید؟

چگونه می‌توان بهترین اجاق گاز صنعتی را با قیمت مناسب خرید؟

اگر نیاز به خرید اجاق گاز صنعتی دارید و نمی‌دانید این کالا را از کدام فروشگاه تهیه کنید، خواندن این مطلب به شدت پیشنهاد می‌شود.

به گزارش بازار، به اجاق‌هایی که محفظه‌های گرمادهی از جنس ورق استیل ۳۰۴ دارند و برای انواع کاربردهای صنعتی، از جمله خشک کردن و پخت قطعات یا محصولات نهایی استفاده می‌شوند، اجاق گاز صنعتی می‌گویند. کوره‌های صنعتی را می‌توان به منظور کاربردهایی با حجم زیاد یا کوچک، به صورت دسته‌ای یا پیوسته با خط نقاله و طیف وسیعی از دماها، اندازه‌ها و پیکربندی‌ها استفاده کرد. کوره‌های ساخته شده از ورق استیل خش‌دار در فرآوری شیمیایی، تولید مواد غذایی و حتی در صنعت الکترونیک استفاده می‌شوند. اگر شما قصد خرید اجاق گاز صنعتی را دارید، پیشنهاد ما به شما سایت جویشگر است. در این سایت شما می‌توانید استعلامی از قیمت این گازها تهیه کنید.

انواع اجاق گاز صنعتی کدامند؟

به طور کلی می‌توان گفت یک اجاق گاز صنعتی دارای انواع مختلفی است که هریک کاربردهای مختلفی دارد. با توجه به نوع کاربری اجاق گاز صنعتی را می‌توان به سه دسته کلی اجاق گاز میله‌ای، اجاق گاز صفحه‌ای و اجاق گاز رومیزی دسته‌بندی کرد. همچنین این گازها بر اساس نوع مصرف نیز دارای مصرف گاز، برق و یا ترکیبی از برق و گاز است. بهترین و متداول‌ترین اجاق گاز صنعتی که در رستوران‌ها استفاده می‌شود، اجاق گازی است که دارای مصرف گازی باشد. زیرا این نوع اجاق گاز با استفاده از گاز شهری می‌تواند، گرمای بسیار بالایی را دارا باشد. ‌ اجاق گازهای برقی دارای ظاهر زیباتری هستند و برای کارهای سبک‌تر گزینه مناسبی هستند. البته با توجه به نوع کاربری قیمت هر اجاق گاز با یکدیگر متفاوت است و عوامل بسیاری در قیمت این گازها تاثیر گذار هستند.

ماهیت اجاق‌های گاز صنعتی چیست؟

این اجاق گازها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که ما به آن‌ها در این مقاله اشاره کرده‌ایم. برای مثال به منظور جلوگیری از اتلاف حرارت در اجاق گازهای صنعتی از عایق پشم سنگ استفاده شده که حالت فشرده دارد و میزان اتلاف حرارت را به صفر درصد رسانده است. اجاق گازهای صنعتی در شعله‌های مختلف طراحی می‌شوند. به عنوان مثال این اجاق‌ها را می‌توان به صورت تک شعله، دو شعله، چهار شعله و … طراحی کرد. بنابراین مصرف کننده در انتخاب اجاق گاز محدودیت نخواهد داشت. در آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها و کترینگ‌ها که نیاز به اجاق گاز فردار دارند، می‌توانند نوع فردار این دستگاه را تهیه نمایند. این اجاق‌ها را می‌توان به گاز شهری متصل کرد و یا در صورت عدم دسترسی به گاز شهری می‌توان از گاز مایع (گاز کپسولی) نیز بهره برد. از اجاق گاز صنعتی فردار می‌توان علاوه بر پخت برنج، خورش و سایر پخت و پزها جهت پخت انواع پیتزا و استیک نیز استفاده کرد. همچنین از این اجاق‌ها می‌توان به منظور گرم سازی نان و سایر غذاها نیز بهره‌گیری نمود. اجاق گازهای فردار دارای بخشی مخصوص دم کردن برنج هستند، بنابراین مصرف کننده مشکلی جهت دم کردن برنج نخواهد داشت. با انتخاب گاز صنعتی می‌توان به مقرون به صرفه بودن آن پی برد.

کاربرد اجاق گاز صنعتی چیست؟

حال نوبت آن شده که در مورد کاربرد این گازها صحبت کنیم. به طور کلی می‌توان گفت اجاق گاز صنعتی در رستوران‌ها و سالن‌های تهیه غذا کاربرد فراوانی دارد. در این مکان‌ها به دلیل حجم کاری بالا، نیاز به ابزار مناسب‌تری نیز دارند. ظرفیت و جنس اجاق گاز صنعتی به گونه‌ای است که می‌توان از آن به منظور پخت انواع غذا در رستوران‌ها استفاده کرد. صاحبان رستوران‌ها با خرید اجاق گاز صنعتی می‌توانند به خوبی انواع خدمات خود را به افراد ارائه دهند. حرارت بسیار بالای مشعل‌های اجاق گاز به نحوی است که می‌تواند به سرعت غذای مورد نیاز را حاضر کند. مشعل‌ها نیز دارای کیفیت بالا در مقابل صدمات و شست و شو هستند. خرید اجاق گاز صنعتی برای آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌ها امری ضروری است و شما باید محصولی با کیفیت بالا تهیه کنید تا با خیالی آسوده به کارهای خود برسید. ما در سایت جویشگر لیستی از بهترین شرکت‌های سازنده تهیه کرده‌ایم.

تفاوت اجاق گاز صنعتی و اجاق گاز خانگی در چیست؟

  • به طور کلی می‌توان گفت میزان حرارت و قدرت شعله‌ها در اجاق گاز صنعتی بسیار بیشتر از نوع خانگی آن است. این تفاوت می‌تواند اصلی‌ترین تفاوت بین اجاق گازهای صنعتی و خانگی محسوب شود.

  • به دلیل بزرگی و سنگینی ظروف آشپزخانه صنعتی، اجاق گازهای صنعتی از موادی ساخته می‌شوند که استحکام و مقاومت بسیار بالایی داشته باشند.

  • از نظر زیبایی ظاهری، اجاق گازهای خانگی تنوع و ظرافت بیشتری دارند.

  • از نظر نوع کاربرد، اجاق گازهای صنعتی مدل‌های بیشتری دارند.

هنگام خرید اجاق گاز صنعتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید هر محصولی ابتدا شما باید محصول مورد نیاز خود را پیدا کرده و سپس با توجه به نیاز و اولویت‌های خود آن را خریداری کنید. اجاق گاز یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات رستوران به شمار می‌رود. پس باید توجه کافی در انتخاب آن داشت. علاوه بر زیبایی ظاهری که البته در مصارف صنعتی از اهمیت چندانی برخوردار نیست، کیفیت و مرغوبیت اجاق گاز دارای اهمیت است. گاهی هزینه‌های تعمیرات یک اجاق گاز بی‌کیفیت و ارزان می‌تواند طی مدت چند ماه به اندازه قیمت یک اجاق گاز نو باشد. مرغوبیت یک اجاق گاز صنعتی به کیفیت تمام اجزای سازنده آن بستگی دارد. برای مثال ضخامت ورق به کار رفته در بدنه اجاق گاز، استحکام اسکلت و قوطی‌های استیل، جنس مشعل‌ها، لوله‌های رابط و ... همگی تاثیر گذار هستند. نکته‌ی دیگری که در خرید اجاق گاز صنعتی دارای اهمیت است، تعداد شعله‌های اجاق گاز است که باید متناسب به تعداد خروجی و ظرفیت غذایی که باید برای سرو آماده شود، باشد. شما در سایت جویشگر می‌توانید با خیالی آسوده خرید اجاق گاز صنعتی خود با بهترین کیفیت را انجام دهید.

عوامل موثر در قیمت کلی اجاق گاز

قیمت اجاق گازهای صنعتی مانند دیگر محصولات تحت تاثیر عوامل بسیاری است. قیمت اجاق‌ها به طور کلی به سه فاکتور اساسی وابسته است. فاکتور اول مربوط به اندازه و فاکتور دوم جنس متریالی است که برای ساخت یک اجاق گاز به کار گرفته شده است. فاکتور آخر به امکانات یک اجاق گاز مربوط است. (هر چه که یک اجاق گاز امکانات بیشتری نظیر فر، گرم‌کن، جوجه گردان و… داشته باشد، قیمت آن بالاتر می‌رود.)

کد خبر: ۱۶۶٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha