۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
۱۶ درصد زردآلوی کشور در استان سمنان تولید می‌شود
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۱۶ درصد زردآلوی کشور در استان سمنان تولید می‌شود

سمنان- قاسمی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۶ درصد از مجموع زردآلودی تولیدی کشور در استان تولید می‌شود که نشان از ظرفیت‌های تولیدی این محصول دارد.

محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت های عظیم کشاورزی و باغی است که یکی از آنها را می توان در زمینه تولید زردآلو و میوه های سردرختی تابستانی، دانست تاکید کرد: تولید ۱۶ درصد زردآلوی کشور نشان از این ظرفیت ها دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان علی رغم تمام مشکلاتی که در زمینه تامین آب و همچنین سرمازدگی باغات داشته، همچنان دومین تولیدکننده زردآلو در ایران است، گفت: ظرفیت های این محصول به ما امکان صادرات تازه خوری محصولات را هم در صورت راه اندازی مجدد دو فرودگاه استان سمنان می‌دهد.

ثبت رکورد برداشت

سرپرست جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه قوامی یا همان شاهرودی، رجبعلی، جهانگیری، خیبه‌ای، غیاثی، نصیری، منوچهری حاج محمدی و کبرایی و ... از مهمترین ارقام زردآلو های تولیدی در استان هستند که به خصوص در شهرستان شاهرود تقریباً تمام این ارقام کشت می شود، گفت: زردآلو در زمره محصولاتی است که ارزش افزوده بسیار خوبی نیز دارد.

قاسمی با بیان اینکه هشت هزار و ۲۲۴ هکتار از وسعت باغ‌های استان سمنان به کشت زردآلو اختصاص دارد، تاکید کرد: ما امسال شاهد ثبت رکود برداشت ۹۰ تن در هکتار برای این محصول بودیم که نشان می دهد چه ظرفیت های عظیمی در این استان برای تولید محصول زردآلو وجود دارد و باید کمی به تولیدات مان کیفیت و بهره وری ببخشیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد محصول زردآلو نیز برای فرآوری به‌صورت برگه، قیسی، مربا، کمپوت و لواشک در کارگاه‌های این شهرستان (صنعتی و خانگی) مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاکید کرد: فرآوری به نوعی مقابله با خام فروشی و ارتقای ارزش افزوده محصولات تولیدی محسوب می شود.

کد خبر: ۱۶۶٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha