۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
خرید دام سبک ساماندهی شود| افتتاح مرکز نوآوری سرخه
نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس:

خرید دام سبک ساماندهی شود| افتتاح مرکز نوآوری سرخه

سمنان- گلرو، نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با اشاره به مشکلات دامداران به خصوص در زمینه تامین علوفه‌های دامی، گفت: خرید دام سبک از سوی دولت نیازمند ساماندهی است.

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری مشکلات دامداران و کشاورزان حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه بیان کرد: پیگیری مشکلات و مطالبات عشایر و دامداران به ویژه مشکلات اقتصادی تامین علوفه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد.

وی از طرح مطالبات عشایر و دامداران مهدی شهر به صورت ویژه خبر داد و افزود: شروط وضع شده برای خرید دام سبک نیازمند بازنگری و بررسی است و این شرایط باید ساماندهی شود چرا که گلایه آمیز بوده و مشکلاتی را برای دامداران ایجاد کرده است.

رسیدگی به وضعیت عشایر و روستائیان

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه خواستار توجه جدی به وضعیت دشوار عشایر هستیم، افزود: تامین علوفه برای دام از جمله مشکلات دامداران محسوب می شود.

گلرو بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار اعلام کرد با عنایت به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر آزاد کردن صادرات دام سبک و سنگین که بزودی دستورالعمل آن ابلاغ و عملیات خرید و صادرات انجام می شود، انتظار می رود وضعیت عشایر و دامداران در فروش دام بهبود یابد که امیدواریم شرایط دامداران بهتر از قبل شود و بتوانیم این قشر را تقویت کنیم.

پیگیری مشکلات و مطالبات عشایر و دامداران به ویژه مشکلات اقتصادی تامین علوفه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد

وی همچنین از ایجاد مرکز نوآوری سرخه با پیگیری های صورت گرفته خبر داد و گفت: مرکز نوآوری شهرستان سرخه در جریان سفر سال گذشته سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به سمنان مصوب شد که خوشبختانه با پیگیری دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری این دانشگاه در سرخه دایر و به زودی افتتاح می شود.

ایجاد مرکز نوآوری در سرخه

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه مرکز نوآوری شهرستان سرخه وابسته به پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خواهد بود بیان کرد: قرار است در این مرکز شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر شوند تا بتوانیم به ارتقای بهره وری و تولید با استفاده از یافته های علمی و دانش محور، بهره کافی را ببریم همچنین این مرکز در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دانش بنیان ها تاکید ویژه دارند، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

گلرو درباره دیگر مسائل مورد پیگیری شهرستان سرخه در حوزه اقتصادی بیان کرد: رایزنی هایی برای حل مشکل زمین برای طرح جهش تولید مسکن صورت گرفته و خوشبختانه دولت در این ارتباط همراهی خوبی را داشته است.

وی همچنین از توسعه کشاورزی نوین و دانش بنیان در سرخه نیز خبر داد و گفت: دانش بنیان ها به خصوص در حوزه بهره وری، امکانات بهتری را در اختیار تولیدگران قرار خواهند داد.

کد خبر: ۱۶۶٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha