۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
ثبت معامله بیش از ۱۸ میلیون اوراق مبتنی بر کالا
در بازار گواهی سپرده رقم خورد

ثبت معامله بیش از ۱۸ میلیون اوراق مبتنی بر کالا

بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ۱۴ مرداد شاهد دست به دست شدن ۱۸ میلیون اوراق مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۸۰۷ میلیارد تومان بود.

به گزارش بازار، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته دوم مرداد، ۱۸ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۶۲۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش ۸۰۷ میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان شد.

ارزش معاملات هفته منتهی به ۷ مرداد بیش از ۸۲۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان برای ۲۳ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۱۵۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در معاملات هفته گذشته بازار مالی بورس کالا نیز ۱۰ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۴ اوراق گواهی سپرده زعفران دست به دست که این دارایی پایه ارزش بیش از ۴۵۷ میلیارد و ۵۶۱ میلیون تومان ثبت کرد و صدرنشین شد و با کسب سهم ۵۹ درصدی در ارزش معاملات و سهم ۵۷ درصدی در حجم معاملات، جایگاه نخست را حفظ کرد.

در معاملات هفتگی بازار فیزیکی در هفته دوم مرداد سیمان با ثبت معامله ۵ میلیون و ۳۱ هزار گواهی سپرده رتبه دوم را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به ۳ میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان شد.

سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۲۸ درصد بود و از لحاظ حجم (پس از زعفران) در جایگاه دوم ایستاد.

۲ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از ۳۱۲ میلیارد و ۸۸ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه رتبه سوم را در حجم و رتبه دوم را در ارزش معاملات از آن خود کرد. سهم طلا از حجم کل معاملات ۱۱ درصد و از ارزش کل معاملات ۳۹ درصد برآورد شد.

ارزش معاملات ۳۹۶ هزار و ۳۸۶ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۳۳ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از زعفران و سکه به نام خود کند. این دارایی پایه سهم ۴ درصدی را از ارزش کل معاملات از آن خود کرده بود.

در بازار گواهی سپرده کالایی بر مبنای سه دارایی نخود، زیره سبز و پسته در هفته قبل در مجموع ۱۳۴ قرارداد دست به دست شد که ارزش نزدیک ۱۶ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان را به ثبت رساند.

کد خبر: ۱۶۶٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha