۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
لزوم کیفی‌سازی بسته‌بندی خرما برای استقبال کشورهای خارجی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

لزوم کیفی‌سازی بسته‌بندی خرما برای استقبال کشورهای خارجی

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر بر لزوم کیفی‌سازی بسته‌بندی خرما برای استقبال کشورهای خارجی از این محصول تاکید کرد.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میز ملی خرما روز گذشته در دشتستان برپا شد و بحث‌ها و مصوبات ارزشمندی داشت که شک ندارم نهایتا بنفع تولید کنندگان و نخل داران خواهد شد.

وی افزود: ارزش غذایی خرما بر هیچکس پوشیده نیست و قرار دادن خرما در سبد غذایی خانوارها نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد که رسانه ها و فعالان این حوزه، می‌توانند با معرفی این محصول ارزشمند، کمک‌کار خرما باشند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: کشورهای هدف، علاوه بر کیفیت بالای محصول نخیلات، به بسته‌بندی خرما نیز اهمیت زیادی می‌دهند و اگر می‌خواهیم در حوزه صادرات خرما موفق شویم باید صنعت بسته‌بندی را توسعه داده و تقویت کنیم.

منفرد تصریح کرد: استان بوشهر در سال جاری بالغ بر ۱۷۵ هزار تن خرما و رطب و خارک تولید و به بازار مصرف ارسال می‌کند که باید هدفگذاری امسال بر روی صادرات ۹۰ هزار تن باشد تا کشاورزان دچار مشکل معیشتی نشوند.

وی بیان کرد: آبیاری نخیلات نیز از دغدغه‌های مهم نخلداران است که با توجه به کم آبی و خشکسالی های اخیر، اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، خطر از بین رفتن نخیلات وجود دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: امیدوارم قیمت خرید خرما به گونه‌ای تعیین شود که کشاورزان در پایان فصل برداشت خوشحال بوده و مشکلات معیشتی آنها کاملا مرتفع شود.

کد خبر: ۱۶۶٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha