۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
۱۲۳ طرح با حضور وزیر جهاد کشاورزی در ایلام افتتاح می شود
رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام:

۱۲۳ طرح با حضور وزیر جهاد کشاورزی در ایلام افتتاح می شود

ایلام - رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان گفت: در این سفر ۱۲۳ طرح افتتاح می شود.

به گزارش بازار، سید محمد تراب میری صبح چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی ایلام اظهار کرد: خاوازی وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز به منظور افتتاح طرح‌های حوزه جهادکشاورزی به استان سفر می کند.

وی تصریح کرد: حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و بازدید از سامانه گرمسیری مهران و یک واحد مرغداری در دهلران از مهمترین برنامه‌های روز اول سفر وزیر جهاد کشاورزی به ایلام است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: وزیر کشاورزی قرار است در مهران در مراسم مشترک با مسئولان وزارت نیرو و از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور در برنامه افتتاح ۱۲۳ طرح حوزه جهاد کشاورزی  شرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه این پروژه ها شامل طرح های حوزه آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه، دام و طیور و منابع طبیعی است، افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۴۹۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و با اشتغالزایی ۵۹۲۰ نفر به بهره برداری می رسد.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام بیان کرد: همچنین فردا با حضور مسئولان وزارت نیرو طرح شهدای سد شهدای ایلام و کانال و خطوط لوله از شبکه اصلی و آبیاری زهکشی دشت فکه دهلران به بهره برداری می رسد.

میری تصریح کرد: سد شهدای ایلام به منظور کنترل سیلاب‌ها و تامین آب طرح‌های مهم پتروشیمی و پالایشگاه ایلام احداث شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام افزود: همچنین هدف از ایجاد طرح کانال اصلی و شبکه آبیاری و زهکشی فکه تامین آب و توسعه ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های دهلران است لذا با اجرای این طرح برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۱۶٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha