۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷
دلیل عدم استقبال خارجی‌ها از خرمای ایران، کیفیت پایین محصول و بسته‌بندی ضعیف است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

دلیل عدم استقبال خارجی‌ها از خرمای ایران، کیفیت پایین محصول و بسته‌بندی ضعیف است

بوشهر- کوزه‌چی رئیس اداره صادرات غیر نفتی وزارت خارجه گفت: مهم‌ترین دلیل عدم استقبال کشورهای خارجی از خرمای ایران، کیفیت پایین محصول و بسته‌بندی ضعیف است.

سعید کوزه‌چی در حاشیه برپایی میز ملی خرما در دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خرما دومین محصول بزرگ‌ باغی کشور است و باید توجه بیشتر و موثرتری به موضوع خرما داشته باشیم.

وی افزود: از دلایل استقبال ضعیف از خرما در کشورهای خارجی، ارائه خرمای بی کیفیت است و اگر کیفیت خرمای صادراتی افزایش یافته و بسته‌بندی شکیل و مناسب‌تری داشته باشد قطعا شاهد استقبال کشورهای خارجی خواهیم بود.

رئیس اداره صادرات غیر نفتی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: سفرا و نمایندگی های وزارت خارجه در کشورهای مختلف، برای بهبود وضعیت صادرات خرما رایزنی خوبی داشته‌اند و شک ندارم با صادرات بیشتر خرما، علاوه بر ارزآوری، اشتغال بیشتر را شاهد خواهیم بود و معیشت مردم نیز بهتر می‌شود.

کوزه‌چی تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها و مشکلات موجود در مبادلات بانکی و ارزی، تلاش داریم که برای تسهیل صادرات غیر نفتی، اقدامات لازم را انجام دهیم تا دچار مشکلات بانکی نشوند و برگشت پول راحت‌تر انجام شود.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی باید رایزنی گسترده‌تری در راستای بازاریابی خرما در خارج داشته باشد و البته کیفیت خرما مهم‌ترین عامل در رونق صادرات است.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha