آغاز به کار طرح گسترش فیبر نوری در ۸ مرکز استان
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

آغاز به کار طرح گسترش فیبر نوری در ۸ مرکز استان

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۸ مرکز استان آغاز شده است و تاکنون حدود دو میلیون پوشش ایجاد شده است.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور افزود: برای داشتن ارتباطاتی پرسرعت، امن و پایدار راهی جز گسترش فیبر نوری نداریم که بر همین اساس دولت سیزدهم، طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها را از حدود ۸ ماه پیش آغاز کرده و زیرساخت‌های قانونی و حقوقی و بسته‌ای حمایتی آن هم فراهم شده است.

وی گفت: این اقدام هم اکنون در هشت مرکز استان آغاز شده است تا فیبر نوری در منازل مردم برده و جایگزین خطوط تلفن فعلی شود.

وزیر ارتباطات افزود: بر روی بستر فیبر نوری می‌توانیم سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه یعنی چند صد برابر سرعت‌های کنونی را در اختیار قرار دهیم.

زارع پور با اشاره به اینکه این کار در تعدادی از مراکز استان‌ها افتتاح شده و آماده واگذاری است گفت: شهروندان از طریق مراجعه به پایگاه IRAN.FTTX.IR می‌توانند آخرین وضع منطقه تحت پوشش خود را بررسی کنند.

وی گفت: هدف‌گذاری ما این است که ظرف سه سال آینده و تا پایان دولت سیزدهم، ۸۰ درصد خانوارها را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهیم که در همین ارتباط باید ۲۰ میلیون پوشش ایجاد شود که تاکنون دو میلیون پوشش ایجاد شده است که در ابتدای دولت ۵۰۰ هزار پوشش بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با شتاب، این موضوع را باید دنبال کنیم تا شاهد شبکه‌ای پرسرعت و با کیفیت برای همه هموطنان باشیم.

زارع پور درخصوص اینکه برای شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین چه تدارکی دیده شده است گفت: کمیته‌ای در وزارتخانه برای ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات در طول مسیرهای داخل ایران و عراق پیش بینی کرده ایم تا در حوزه اینترنت و پلتفرم ها، تسهیلاتی برای شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین در رفت و برگشت ارائه کند.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha