۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
گرانی 4 خودرو در بازار| وزارت صمت برای کاهش قیمت شوآف می کند
بازار گزارش می دهد

گرانی 4 خودرو در بازار| وزارت صمت برای کاهش قیمت شوآف می کند

ساندرو، آریسان، رانا و تارا چهارمحصولی هستند که در بازار با رشد قیمت همراه شدند. این افزایش قیمت ناشی از نبود محصول یا کاهش عرضه محصول به بازار است و وزارت صمت نسبت به کاهش قیمت ها شوآف فراوانی دارد.

بازار؛ گروه خودرو: وزارت صمت و شرکت های متبوعش علاقه فراوانی به بحث شوآف برای کاهش قیمت خودرو در بازار دارند. اما، قیمت ها در بازار برخلاف ادعای وزارت صمت نشان می دهند که محصولات پرتیراژ داخلی سیر صعودی قیمت را در پیش گرفتند. بازار خودرو در سایه عدم واردات محصول و کافی نبودن تیراژ براساس تقاضا اشتها بیشتری برای گرانی دارد. عرضه خودرو در بورس نیز فقط منتج به سه نرخی شدن محصولات و رشد چشمگیرآن خواهد شد.

به زعم کارشناسان، سیدرضا فاطمی امین وزیر محترم صمت به دلیل عدم شهامت در آزاد سازی قمیت خودروها، نسبت به عرضه خودرو در بورس موافقت کامل دارد. راه یابی خودرو در بورس کالا بدعتی نوین در بازار خودرو و ایجاد یک شوک جدید قیمتی در بازار و کاهش دسترسی مشتریان حقیقی به محصولات و تبدیل هرچه بیشتر خودرو به کالا سرمایه ای است. در ادامه به بررسی قیمت خودروها در بازار و ادعا وزارت صمت خواهیم پرداخت:

گرانی شش خودرو در بازار| وزارت صمت برای کاهش قیمت شوآف می کند

باتوجه به شایعات و اخبار ناشی از تولید مجدد رنو در کشور، ساندرو استپ وی اتوماتیک به قیمت ۷۳۰ میلیون تومان رسیده است. این درحالی است که ساندرومذکور تا اواخرهفته گذشته با بها ۷۲۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد


ساندرو ۷۰۰ میلیومن تومانی

باتوجه به شایعات و اخبار ناشی از تولید مجدد رنو در کشور، ساندرو استپ وی اتوماتیک به قیمت ۷۳۰ میلیون تومان رسیده است. این درحالی است که ساندرومذکور تا اواخرهفته گذشته با بها ۷۲۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد. نبود محصول مناسب برای تقاضا مشتریان در بازار ناشی از عدم واردات محصولات فوق اقتصادی بازارهای جهانی را به یک خودرو نیمه لوکس در بازار کشور تبدیل کرده است. مدیران و معاونین وزارت صمت نیز فقط به شعارافزایش تیراژ و کاهش قیمت ها بسنده کرده اند.

گرانی شش خودرو در بازار| وزارت صمت برای کاهش قیمت شوآف می کند

آریسان در اواخر هفته گذشته با بها ۲۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما در هفته جاری به طور ناگهانی با رشد ۱۵ میلیون تومانی به قیمت ۲۵۵ میلیون تومان رسیده است


آریسان ۱۵ میلیون تومان گران شد

وانت آریسان به عنوان یک پیک آپ شهری سایز کوچک در بازار از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. این خودرو حدود دوسال است که به بازار عرضه نشده و ظاهرا گروه صنعتی ایران خودرو تمایلی به تولید نسخه گاز سوز آن ندارد. آریسان در اواخر هفته گذشته با بها ۲۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما در هفته جاری به طور ناگهانی با رشد ۱۵ میلیون تومانی به قیمت ۲۵۵ میلیون تومان رسیده است. این رشد قیمت با عدم عرضه نشان از تقاضا بیش از حد مشتریان در بازار و نبود محصول متناسب با نیاز شبکه حمل و نقل دارد. شاید اگر واردات خودرو آزاد شود، یکی از محصولات انتخابی برای کشور باید خودروهای پیک آپ نیز وارد شود.

گرانی شش خودرو در بازار| وزارت صمت برای کاهش قیمت شوآف می کند

رانا پلاس مدل ۱۴۰۰ اواخر هفته گذشته با بها ۲۸۶ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۲۹۰ میلیون تومان رسیده است


رانا پلاس ۴ میلیون تومان گران تر از همیشه

رانا جانشین به حق پژو ۲۰۶ صندوقدار محسوب می شود، این خودرو در سال جاری با افزایش قابل توجه مواجه شده است. رانا پلاس مدل ۱۴۰۰ اواخر هفته گذشته با بها ۲۸۶ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۲۹۰ میلیون تومان رسیده است. هرچند که گروه صنعتی ایران خودرو سعی کرده افزایش عرضه برای این محصول در بازار داشته باشد، اما به دلیل حذف پژو ۲۰۶ صندوق دار و افزایش آپشن های این خودرو، تقاضا برای خرید آن افزایش یافته است.

گرانی شش خودرو در بازار| وزارت صمت برای کاهش قیمت شوآف می کند

تارا یکی از محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می شود، این خودرو در نسخه ۱۴۰۰ صفر کیلومتر در بازار با افزایش بها شدیدی همراه شده است. این خودرو در نسخه دنده دستی تا اواخر هفته گذشته بها ۴۳۶ میلیون تومان داشت. اما از ابتدا هفته جاری قیمت این خودرو به بیشتر از ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است


تارا ۱۴۰۰ مجدد گران شد

تارا یکی از محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می شود، این خودرو در نسخه ۱۴۰۰ صفر کیلومتر در بازار با افزایش بها شدیدی همراه شده است. این خودرو در نسخه دنده دستی تا اواخر هفته گذشته بها ۴۳۶ میلیون تومان داشت. اما از ابتدا هفته جاری قیمت این خودرو به بیشتر از ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است. این حجم از افزایش قیمت نشان دهنده رشد مجدد این خودرو در ماه های آینده است.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha