۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
انجام ۱۱ هزار پرواز و جابه‌جایی ۱.۵ میلیون مسافر از فرودگاه بین‌المللی تبریز
ظرفیت اپرون فرودگاه بین‌المللی تبریز به ۱۲ هواپیما افزایش می‌یابد؛

انجام ۱۱ هزار پرواز و جابه‌جایی ۱.۵ میلیون مسافر از فرودگاه بین‌المللی تبریز

تبریز- مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با بهره‌برداری از پارکینگ هواپیمای فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز ظرفیت محل استقرار هواپیماها در این مجموعه به دو برابر افزایش می‌یابد و گفت: با انجام ۱۱ هزار پرواز از فرودگاه بین‌المللی تبریز۱.۵ میلیون نفر مسافر جابه جا شدند.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی فرودگاه تبریز، رامین آذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: در حال حاضر گنجایش اپرون (پارکینگ هواپیما) در فرودگاه تبریز شش هواپیما است که با بهره‌برداری از طرح از پارکینگ هواپیما فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به ۱۲ هواپیما خواهد رسید که به تبع نوع و پیکره هواپیما نیز در این ظرفیت‌سازی نقش خواهد داشت.

وی با اشاره به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی این پروژه عنوان کرد: اعتبار این طرح عمرانی از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور تامین می‌شد و تاکنون نزدیک به ۹۰ درصد اعتبار اختصاصی معادل ۳۵۰ میلیارد ریال از این رقم به پروژه تزریق شده است.

آذری پیشرفت این پروژه را قابل توجه اعلام کرد و گفت: این پروژه در دو بخش توسعه و بهسازی اپرون بتنی و بهسازی تاکسیوی ارتباطی اجرا می‌شود که طرح اپرون با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تاکسیوی با ۷۵ درصد پیشرفت در حال طی مراحل پایانی برای بهره‌برداری هستند.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی درباره زمان بهره‌برداری این پروژه متذکر شد: براساس برنامه‌ریزی و زمانبندی پیش‌بینی شده برای اتمام این طرح عمرانی، افتتاح آن در تیرماه امسال محقق خواهد شد.

وی به بیان دیگر اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی پرداخت و ادامه داد: اتمام پروژه توسعه ترمینال سه فرودگاه تبریز، برقراری مجدد پروازهای سهند، اتمام آشیانه شرکت هواپیمایی آتا که آماده افتتاح است، بهسازی باند ۳۰ چپ و بهسازی و زیباسازی ترانزیت داخلی از جمله فعالیت‌های انجام شده  در سال ۹۸ به شمار می‌رود.

آذری اضافه کرد: تهیه و نصب تسمه نقاله دوار تخت پالتی به طول ۳۴ متر، تهیه و نصب تسمه نقاله نواری خطی به طول ۵۸ متر، انجام موفقیت آمیز حج تمتع و چندین پروژه کوچک و بزرگ فرودگاهی را می‌توان به موارد بالا افزود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز فرودگاه تبریز و درخواست مردم و مسئولان استانی در حال حاضر آغاز عملیات احداث ترمینال ۲۲ هزار متر مربعی این فرودگاه است، بیان داشت: به همین دلیل اولین اولویت ما در سال جدید آغاز عملیات اجرایی احداث این ترمینال خواهد بود.

به گفته وی، سال گذشته یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۶۵ نفر از فرودگاه تبریز جابه‌جا شده‌اند و تعدادکل پروازهای این فرودگاه نیز ۱۱ هزار و ۸۱۸ پرواز بوده است. میزان بار جابه‌جا شده نیز ۱۳ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۰۹کیلوگرم بوده است.

کد خبر: ۱۶٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha