۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کارتخوان هوشمند نانوایی های گلستان زیرساخت مناسبی ندارد
یک نانوای گلستانی:

کارتخوان هوشمند نانوایی های گلستان زیرساخت مناسبی ندارد

گرگان-حبیب پور، یک نانوای گلستانی گفت: کارت خوان هایی که برای خرید نان تحویل شده متاسفانه زیرساخت های لازم را ندارد تاجاییکه قطعی گاه و بیگاه این دستگاه ها باعث اختلال در کار نانوایی ها می شود.

محمد جواد حبیب پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت با عرضه دستگاه کارتخوان به دنبال تسهیل امور برای نانوایی ها بود اما باید برای تصمیم گیری در این زمینه از افراد کارشناس استفاده نکرد.

این نانوای گلستانی علت صف های شلوغ نان را عدم عرضه به سوپرمارکت ها دانست و خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد شهروندان نان را از سوپرمارکت خریداری می کردند اما در حال حاضر این اتفاق نمی افتد و تراکم صف های نانوایی بیشتر شده است.

وی با تاکید بر این نکته که نه سهمیه آردی کم شده و نه قیمت نان افزایش داشته، افزود: تنها به دلیل حذف نان در سوپر مارکت ها شاهد ازدحام و شلوغی نانوایی ها هستیم.

او با بیان اینکه در گذشته دامداران نان را برای دام خریداری می کردند و این واقعا غیر منصفانه بود، گفت: اما اکنون با سقف خرید نان تا ۱۰ قرص، ازدحام جمعیت زیاد شده چرا که با توجه به افزایش قیمت مرغ، برنج و دیگر اقلام اساسی مصرف نان در برخی از خانواده ها زیاد شده است.

حبیب پور ادامه داد: همه این ها دلایل افزایش صف های نان است وگرنه خرید نان به واسطه دستگاه کارتخوان هیچ فرقی با گذشته ندارد و تنها حساب ها را متمرکز می کند.

این نانوای گلستانی به مشکلات کارتخوان های جدید اشاره کرد و افزود: متاسفانه کارتخوان های که دولت به نانوا داده از زیرساخت های مناسبی برخوردار نیست و هر بار بنا به دلایلی با مشکل روبه رو می شود.

به گفته حبیب پور، در صورت بروز اختلال در کارکرد دستگاه های کارتخوان هوشمند ما مجبور می شویم از دستگاه کارتخوان قبلی استفاده کنیم چون نمی توان تا رفع مشکل کارتخوان هوشمند نان عرضه نکرد.

وی با بیان این نکته که اختلال گاه و بیگاه دستگاه کارتخوان هوشمند روند فعالیت نانوایی ها را دستخوش مشکل می کند، افزود: انتظار داریم اگر دولت دستگاهی برای این منظور در نظر گرفته، پشتیبانی قوی تری نیز داشته باشد.

این نانوای گلستانی با بیان اینکه در برنامه این کارتخوان ها بسیاری از موضوعات در نظر گرفته نشده، ادامه داد: به عنوان مثال برای نان سنگک دو نوع نرخ برای سنگک ساده و کنجدی از سوی اتحادیه تعریف شده، اما در کارتخوان های جدید تعریفی از نان سنگک کنجدی وجود ندارد.

وی نبود نرخ در دستگاه های کارتخوان هوشمند را دغدغه بسیاری از نانواها اعلام کرد و گفت: در این خصوص به بانک، اداره غله، فرمانداری و استانداری مراجعه کردیم اما متاسفانه هیچ توضیح برای این مشکلات وجود ندارد .

حبیب پور با اعلام این مطلب که دولت این کارتخوان ها را برای جلوگیری از فروش آرد در نظر گرفته،افزود: وقتی سهمیه آرد مشخص است چگونه نانوا می تواند سهمیه آرد خود را به فروش برساند؛ نهایتا یک نانوا شاید یک کیسه آرد بفروشد اما امکان فروش ۲۰۰ کیسه سهمیه که منطقی نیست.

وی تصریح کرد: باید جلوی افرادی گرفته شود که در این خصوص مافیایی عمل می کند، درست است خرید و فروش غیرقانونی آرد انجام می شود اما نه در نانوایی هایی که همیشه فعال هستند بلکه بیشتر در کارخانه ها و در حجم بالا این مسئله اتفاق می افتد.

حبیب پور در خاتمه گفت: من به عنوان یک نانوا نمی توانم آرد را جابه جا کنم و یا به صورت قاچاق به فروش برسانم نهایت تخلف در یک نانوایی شاید یک کیسه آرد باشد اما دولت باید برنامه ریزی را در بخش های دیگر داشته باشد تا تخلف انجام نشود.

کد خبر: ۱۶۶٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      سلام.من نانواهستم وسه روزه کارت خوان هوشمندقطع است وهرکارمیکنم درست نمیشودوازاین روکارت خوان قدیم راگذاشتم