۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
ماشین آلات معدنی در استان زنجان فرسوده است
رئیس خانه معدن استان زنجان:

ماشین آلات معدنی در استان زنجان فرسوده است

زنجان- سلسلی، رئیس خانه معدن استان زنجان، با بیان اینکه ماشین آلات معدنی در استان زنجان فرسوده است،گفت: تعمیر و نگهداری ماشین الات یکی از دغدغه های معدن کاران است. 

آرمین سلسالی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه صنایع معدنی فرصت مناسبی برای ارتباط معدن داران است،گفت: بسیاری از معدن داران به دنبال تکمیل زنجیره هستند.

وی اظهار کرد:با تکمیل این زنجیره از معدن کاری خرد به معدن کاری بزرگ تبدیل می شود و سرمایه گذار بیشتری به حوزه معدن ورود کنند.

رئیس خانه معدن استان زنجان، گفت: با ورود سرمایه گذار مشکلات معارضین محلی و بهره برداران کمتر می شود و تا زمانی که حقوق دولتی معادن به استان بر نگردد و دولت در تامین زیر ساخت ها کاری نکند مشکلات معارضین بیشتر می شود و به گونه ای که کمتر از ۵ درصد حقوق معادن به استان وارد نی شود.

سلسالی با بیان اینکه ماشین آلات معدنی در استان فرسوده است،ابراز کرد: تعمیر و نگهداری ماشین الات یکی از دغدغه های معدن کاران است.

وی به به عمده مشکلات معادن استان زنجان اشاره کرد و گفت: از سال ۹۹ تاکنون اکتشافات استان به دلیل بخشنامه مرتبط با گونه گیاهی گون یک درصد کاهش یافته است.

رئیس خانه معدن استان زنجان،زمانبر بودن استعلامات از یک ماه تا یک سال را از دیگر مشکلات معدنکاران اعلام کرد و بیان داشت: ماشین الات این حوزه مستهلک شده و واردات ماشین آلات علاوه بر محدودیت های جابه جایی پول، تامین قطعات با زمانبر بودن ترخیص از گمرک مواجه است.

سلسالی عدم آموزش و تربیت نیروی انسانی ویژه معدن را از دیگر مشکلات معدن کاران اعلام کرد و افزود: پهنه های معدن از طریق سازمان صنعت و معدن واگذار می شود.

وی افزود: طی سال گذشته چند پهنه در اختیار معدنکاران قرار گرفت و بخش های خصوصی نیز در این زمینه ورود کرده است.

کد خبر: ۱۶۶٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha