۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
قطار ویژه «یوم العباس» از تهران به زنجان راه اندازی شد
مدیرکل راه آهن شمالغرب:

قطار ویژه «یوم العباس» از تهران به زنجان راه اندازی شد

زنجان- مدیر کل راه آهن شمالغرب گفت: قطار فوق العاده کاروان عشق در محور تهران-زنجان و بالعکس در روز هشتم ماه محرم که به «یوم العباس» معروف است، راه اندازی می شود.

به گزارش بازار و به نقل از راه آهن شمالغرب، منوچهر صفری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده و موافقت مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، قطار کاروان عشق در راستای ترویج فرهنگ حسینی و ایجاد تسهیل برای حضور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این قطار ساعت ۵:۴۰ صبح روز شنبه مورخه ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ از تهران حرکت و ساعت ۲۰:۲۰ از زنجان به تهران راهی می شود.

مدیرکل راه آهن شمالغرب افزود: قطار کاروان عشق ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد و متقاضیان سفر با این قطار می‌توانند با مراجعه به باجه‌های فروش بلیط و یا از طریق سایت رجا به نشانی www.raja.ir نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

گفتنی آئین عزاداری حسینیه اعظم زنجان همه ساله در روز هشتم محرم با حضور هزاران عزادار حسینی از سراسر کشور برپا می‌شود. در این روز خیابان‌های حد فاصل حسینیه اعظم زنجان تا امام زاده حضرت سید ابراهیم به بزرگترین قربانگاه شیعیان جهان بدل می‌شود. این آئین به عنوان دهمین میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۱۶۶٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha