۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
اطلس سرمایه‌گذاری اردبیل سرمایه‌گذاران را پشتیبانی حقیقی می‌کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اطلس سرمایه‌گذاری اردبیل سرمایه‌گذاران را پشتیبانی حقیقی می‌کند

اردبیل- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اردبیل گفت: سامانه اطلس سرمایه‌گذاری استان اردبیل که آماده رونمایی است پشتیبانی همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران را با ارائه اطلاعات دقیق انجام می‌دهد.

یعثوب نژادمحمد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سامانه اطلس سرمایه‌گذاری استان بعد از سال‌ها تلاش، پیگیری و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی آماده رونمایی شده است.

وی تصریح کرد: در این سامانه جامع که اطلاعات آن به روز و قابل اعتماد است، بر اساس نقشه استان فضاها و محیط‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده تا با در نظر گرفتن زیرساخت‌های مورد نظر امکان سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی فراهم آید.

۲۵ دستگاه اطلاعات به روز و دقیق خود را در این سامانه ثبت کردند
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اردبیل گفت: استان اردبیل چهارمین استان کشور بعد از اصفهان، خراسان شمالی و سمنان است که توانسته این سامانه را تدارک ببیند اما تفاوت و تمایز ما با سایر استان‌ها تهیه نسخه تلفن همراه این اپلیکیشن است که راهنمای عمل سرمایه‌گذاران خواهد بود.

نژادمحمد افزود: ۲۵ دستگاه اطلاعات به روز و دقیق خود را در این سامانه ثبت کردند تا به صورت الکترونیکی سرمایه‌گذاران در هر نقطه از کشور و حتی خارج از ایران با استفاده از این اطلس سرمایه‌گذاری بتوانند شرایط مساعدی را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این سامانه امکان ویرایش و ثبت اطلاعات برای دستگاه‌های مختلف وجود دارد و مقرر است هر ماه جدیدترین اطلاعات به این سامانه وارد شده و سرمایه‌گذاران با ابزار جستجوی ساده و پیشرفته روی نقشه استان به صورت دقیق فرصت‌ها، مشوق‌ها و قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران را به دقت رصد کرده و در جریان امور قرار گیرند.

نژادمحمد اضافه کرد: در این سامانه به صورت دقیق نوع سرمایه‌گذاری در شهرها، روستاها و مناطق مختلف استان حتی با در نظر گرفتن حریم‌ها و محدوده‌های ممنوعه به شکل هوشمند مورد رصد و پایش قرار گرفته و با یک تحلیل مناسب سعی بر این است تا با تهیه زیرساخت‌های درست سرمایه‌گذاری امکان تقویت نظام اقتصادی فراهم آید.

شناسایی ۴۰ قانون مخل تولید
وی بیان کرد: با اعمال مشوق‌ها و قوانین حمایتی تمام سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری را در این حوزه خواهند داشت و امیدواریم با توجه به تهیه نسخه تلفن همراه این سامانه به ۲ زبان فارسی و انگلیسی بتوان اطلاعات دقیقی را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ارائه کرد.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سعی کردیم در قالب این سامانه و با یک مدیریت یکپارچه در نظام هماهنگی ستاد خدمات سرمایه‌گذاری شرایطی را مهیا کنیم تا با اطلاعات مطمئن و قابل وثوق سرمایه‌گذاران در استان حاضر شده و سرمایه‌گذاری را انجام دهند.

وی در مورد شناسایی ۴۰ قانون مخل تولید تصریح کرد: ۱۱ مورد از این قوانین به هیئت مقررات‌زدایی ارجاع شده تا با بررسی دقیق این موانع و مشکلات رفع شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اردبیل گفت: برای حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در استان نیز تلاش می‌کنیم تا فضای بهتری را مهیا کنیم تا با رفع موانع و مشکلات و چالش‌های پیش رو بتوان در این حوزه نیز موفق عمل کرد.

کد خبر: ۱۶۶٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha