۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
۲۲ طرح کوچک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود
رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۲۲ طرح کوچک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

شهرکرد- رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های کشاورزی در ایجاد اشتغال پایدار، گفت:مجوز اجرای ۲۲طرح کوچک کشاورزی با اشتغالزایی چهار هزار نفر در استان اجرا می شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر افزود: تمام مجوزهای اجرای این طرح‌های کشاورزی در هشت هزار هکتار وسعت اخذ شده است تا بخش‌های مختلف کشاورزی در استان فعال شود.

وی به اجرای طرح کشاورزی قراردادی و جهش تولید از مهرماه سالجاری در سطح استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح، در قالب یک برنامه به استان ابلاغ شده است تا یک برنامه جدی برای این طرح تهیه شود.

برزگر اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی، آموزش و بهداشت در دور افتاده‌ترین مناطق سطح کشور در نظام جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار دارد و نباید اجازه داد که محدودیت‌های مختلف از جمله نبود زیرساخت‌ها، منابع انسانی، مالی و امکانات مانعی برای توسعه بخش کشاورزی در این مناطق ایجاد کند.

وی افزود:هم‌اکنون ۷۷ هزار تولیدکننده در بخش کشاورزی در استان فعالیت دارند که بیش از ۸۰ درصد این افراد تحصیلات ندارند که ارائه آموزش و توسعه ترویج برای کشاورزان به عنوان یک راهکار برای توسعه بهره‌وری و افزایش تولید است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به چالش‌های بخش کشاورزی در راستای ارتقا بهروری، منابع تولید مثل آب، خاک و نیروی انسانی گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد و باید برای رفع محرومیت‌های این استان یک کار جهادی در بخش کشاورزی اجرا شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha