کمیسیون حمل‌ و نقل اتاق ایران مرجع تعیین و اعلام نرخ دموراژ شد
با مصوبه اولین نشست کارگروه دموراژ کشتی‌های فله‌بر؛

کمیسیون حمل‌ و نقل اتاق ایران مرجع تعیین و اعلام نرخ دموراژ شد

در اولین جلسه کارگروه دموراژ کشتی‌های فله‌بر مقرر شد تا کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران به عنوان مرجع تعیین و اعلام نرخ دموراژ، این نرخ را به صورت ماهانه و بر اساس عرف بین‌المللی اعلام کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، اولین نشست کارگروه دموراژ کشتی‌های فله‌بر با هدف تصمیم‌گیری درباره تعیین مرجع تأییدکننده وقوع دموراژ، تعیین میزان دموراژ، مکانیزم تخصیص ارز برای تأمین هزینه دموراژ، نرخ محاسبه دموراژ به صورت ارزی، پیش‌بینی سرفصل هزینه دموراژ در سامانه جامع تجارت، تعیین اسناد و مدارک مورد نیاز مودیان برای پذیرش هزینه دموراژ به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی و تعیین تکلیف پذیرش مبالغ پرداختی بابت هزینه‌های دموراژ از سال ۹۷ به بعد به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در اتاق ایران برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست علی حسینی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق ایران برگزار شد پس از بحث و گفت‌وگو و بیان نظرات حاضرین، در نهایت مصوب شد تا کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران به عنوان مرجع تعیین و اعلام نرخ دموراژ، این نرخ را به صورت ماهانه و بر اساس عرف بین‌المللی اعلام کند.

همچنین با نظر اعضا قرار شد برای این منظور کارگروهی در کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران متشکل از نمایندگانی از این کمیسیون، سازمان بنادر و دریانوردی ایران، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن و تجارت، گمرک ایران، اتحادیه مالکان کشتی ایران، انجمن کشتیرانی، فدراسیون واردات و بانک مرکزی آغاز به کار کند.

افزون بر این مصوب شد تا ورود و خروج و مدت زمان توقف کشتی‌ها در بنادر و لنگرگاه‌ها با تأیید سازمان بنادر و دریانوردی ایران مشخص شود.

فرصت یک ماهه به بانک مرکزی برای تعیین سازوکار تخصیص ارز مورد نیاز دموراژ از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

همچنین مقرر شد تا در اسرع وقت اطلاعات مربوط به مبالغ پرداختی بابت هزینه‌های دموراژ از سال ۹۷ به بعد استخراج و اعلام شود.

مصوبات این کارگروه به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارسال شده و بعد از تصویب در این شورا عملیاتی و اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha