۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
نحوه خرید خودرو در بورس کالا

نحوه خرید خودرو در بورس کالا

دریافت کد بورس کالا برای متقاضیان خرید خودرو در بورس الزامی است.

به گزارش بازار، حمیدرضا رحمنی رئیس اداره امور ناظران و تالارهای بورس کالای ایران گفت: عرضه خودرو در بورس کالا قطعی شد و اولین عرضه ۲۶ مرداد ماه انجام می‌شود.

وی افزود: در این مرحله گروه صنعتی بهمن موتور در مجموع، ۶۰۰ دستگاه خودرو شامل ۲۵۰ دستگاه دیگینیتی در دور رنگ سفید و مشکی و فیدیلیتی ۵ و ۷ نفره به تعداد ۳۵۰ دستگاه در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌کند.

رحمنی با بیان اینکه خریدارانی که تمایل دارند خودرو از طریق بورس خرید کنند ابتدا باید نسبت به اخذ کد بورس کالا اقدام کنند اضافه کرد: متقاضیان باید به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه کنند که انتخاب کارگزار به عهده خودشان است و هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری می‌توانند کد بورسی دریافت کنند.

رئیس اداره امور ناظران و تالارهای بورس کالای ایران با بیان اینکه این افراد قبلا باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت شده باشند تصریح کرد: همچنین لازم است متقضایان برای گشایش حساب وکالتی اقدام کنند که به بورس کالا وکالت می‌دهد هنگام خرید، مبلغ را از آن حساب برداشت کند تا مراحل تسویه انجام شود.

وی گفت: خریداران این کالا حتما باید ۳۰ درصد قیمت پایه خودرو در حساب وکالتی داشته باشند، زیرا هنگامی که ثبت سفارش می‌کنند این مبلغ در آن حساب مسدود می‌شود تا زمانی که فرایند حراج به پایان برسد ...
رحنی اضافه کرد:در حال حاضر هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش برای یکی از کدهای عرضه شده است و صرفا هم یک دستگاه خودرو می‌تواند خرید بکند.

وی تصریح کرد:صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به نام همان شخص خریدار خواهد بود.

رئیس اداره امور ناظران و تالارهای بورس کالای ایران گفت: بعد ازینکه خریدار در فرایند حراج شرکت کرد و خودرو برنده شد یکسری هزینه‌های ثابت هم از جمله هزینه‌های عوارض و شماره گذاری و هوشمند سازی کارت خودرو باید پرداخت کند که مبالغ آن در اطلاعیه عرضه جود دارد.

رحمنی اضافه کرد:همچنین مالیات بر ارزش افزوده بر اساس قیمت نهایی است که خریدار در سامانه ثبت کرده و خریدش را نهایی کرده است تعیین و دریافت می‌شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha