۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
مشکلات زمین های وقفی و مسکن ملی در اراک | معضل کمبود زمین قابل رفع است
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

مشکلات زمین های وقفی و مسکن ملی در اراک | معضل کمبود زمین قابل رفع است

اراک- سلیمانی، دبیر انجمن انبوه سازان استان مرکزی گفت: زمین‌هایی که در استان به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته وقفی بوده و مالکان باید هزینه زمین را پرداخت کنند.

محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زمین هایی که در استان مرکزی به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته وقفی بوده و مالکان باید هزینه زمین را پرداخت کنند، تاکید کرد: با توجه به سیاست اجرای این طرح، هیچ مالکی نباید هزینه ای بابت خرید زمین پرداخت کند، اما با اوقافی بودن این زمین خریداران موظف هستند بین هشت الی ۳۰ میلیون تومان بابت خرید زمین پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع می تواند در کاهش توان خرید افراد جامعه اثر گذاشته و این آمار را کاهش دهد، افزود: پس از خرید ملک، خریداران به عنوان مستاجر اوقاف در این مساکن مستقر خواهند شد و هیچ سند ی به نام آن ها صادر نمی شود.


واگذاری به بخش خصوصی

دبیر انجمن انبوه سازان استان مرکزی گفت: اجرای این طرح هم اکنون به یک شرکت خصوصی واگذار شده و با توجه به اینکه تنها یک شرکت در حال اجرا پروژه است، چنانچه از هم اکنون هم مراحل احداث ساختمان ها آغاز شود، تکمیل واحدها بیش از چهار سال طول خواهد کشید البته هیچ دعوتی از انجمن انبوه سازان برای مشاوره و اجرای طرح نشده و این انجمن هیچ دخالتی در اجرای طرح ملی مسکن در استان مرکزی ندارد.

سلیمانی در خصوص قیمت تمام شده مسکن گفت: این قیمت در هیچ کجای کشور مشخص نیست، اما براساس آورده اولیه و شنیده ها قیمت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود همچنین اعتقاد داریم بدون شک گروه هدف خرید این واحدها افراد متوسط رو به بالا خواهند بود و جامعه رو به پایین که مدنظر دولت بود توان خرید آن ها را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکل ها در استان مرکزی افزایش نیافتن محدوده شهری و عدم مجوز برای ساختمان های بلند است، افزود: چنانچه موضوع ارتفاع و افزایش محدوه شهری رفع شود، معضل کمبود مسکن در این استان هم رفع خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha