۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
واردات و صادرات برق در نقطه سربه سر| رشد ۳.۴ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

واردات و صادرات برق در نقطه سربه سر| رشد ۳.۴ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته

رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران مقدار رشد مصرف را ۳.۴ درصد اعلام کرد و گفت: واردات و صادرات در نقطه سربه سر قرار داشته و به نوعی مشغول ترانزیت برق هستیم.

بازار؛ گروه آب وانرژی: مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در گفتگو با بازار با بیان اینکه طی ماه های گذشته میزان صادرات و واردت برق تقریبا متعادل بوده است، ادامه داد: به نوعی هم اکنون در حال ترانزیت برق هستیم. به عراق، پاکستان و افغانستان برق صادر می کنیم. در مقابل از ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برق وارد می کنیم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا پیش بینی های صورت گرفته برای رشد مصرف برق همواره از عدد واقعی آن کمتر است، گفت: پیش بینی ما این بود که مصرف برق به ۶۹ هزار و ۲۷۸ مگاوات برسد که نشان دهنده رشد حدود ۳.۴ درصدی نسبت به اوج بار سال گذشته(حدود ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات) است. رشد های مصرفی که بیش از این مقدار است، به دلیل مقایسه با روز مشابه سال قبل خود بوده و متوسط رشد مصرف محسوب نمی شود.

هم اکنون در حال ترانزیت برق هستیم. به عراق و پاکستان و افغانستان برق صادر می کنیم. در مقابل از ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برق وارد می کنیم

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه با اجرای دقیق برنامه ها تا حالا موفق شدیم که از اوج مصرف برق بدون خاموشی ها گذر کنیم، ادامه داد: امسال برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های مختلف مشترکان تعریف شد به طوری که در بخش عمومی و اداری و به ویژه در بخش ادارات دولتی برنامه‌های سختگیرانه‌ای اجرا شد که کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در این بخش را به دنبال داشت.

رجبی مشهدی در بخش دیگری از سخنان خود از رشد ۱۱ درصدی مصرف برق در صنایع خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور باید افزوده شود که از این مقدار ۱۰ هزار مگاوات توسط صنایع ایجاد خواهد شد.

به گفته او، اولین واحد نیروگاهی صنایع با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات در سمنان در روزهای اخیر وارد مدار شده و امید می رود که این روند در ماه های آینده سرعت بیشتری پیدا کند.

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تا حالا بیش از ۴۲۰۰ مگاوات از طریق احداث نیروگاه جدید افزایش ظرفیت و ارتقای نیروگاه‌های موجود به ظرفیت تولید کشور اضافه شده است.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م.ا IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      ما با این وضعیت برق کشور هنوز دنبال صادراتیم.
    • فرهاد فلاحتی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      درود بر محرابیان وزیر بی ادعا که در گمنامی دارد بهترین مدیریت را ارایه می دهد.دست مریزاد