۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
سهم ۹ درصدی حمل و نقل در تولید ناخالص کشور| کمبود اعتبارات یکی از مهمترین مشکلات سازمان راهداری
نشست مشترک سازمان راهداری با اعضای کمیسیون عمران مجلس؛

سهم ۹ درصدی حمل و نقل در تولید ناخالص کشور| کمبود اعتبارات یکی از مهمترین مشکلات سازمان راهداری

سهم ۹ درصدی حمل و نقل در تولید ناخالص کشور و کمبود اعتبارات به عنوان یکی از مهمترین مشکلات سازمان راهداری برخی از مواردی بود که در نشست مشترک سازمان راهداری با اعضای کمیسیون عمران مجلس مطرح شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست مشترک این سازمان با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که مسئولیت جابجایی بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر در کشور را به عهده دارد، با محدودیت بودجه ملی مواجه است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده و مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون عمران و افزایش بخشی از درآمدهای سازمان، امکان ادامه فعالیت پروژه‌های کلان و ملی این سازمان فراهم شد.

استهلاک و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری و کمبود اعتبارات برخی از مهمترین مشکلات سازمان راهداری
در این نشست، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز وجود نیروی کارشناسی توانمند و داده‌های اطلاعاتی قابل اعتماد برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های راهداری و حضور تیم‌های عملیاتی در تمام نقاط کشور را از نقاط قوت حوزه راهداری کشور خواند و گفت: افزایش اضمحلال و کاهش کیفیت رویه آسفالتی راه‌ها، استهلاک و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری، مشکلات معیشتی و استخدامی نیروی انسانی راهداری کشور و کمبود اعتبارات از مهمترین مشکلات این بخش است.

سهم ۹ درصدی حمل و نقل در تولید ناخالص کشور
محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با حضور در نشست مشترک این سازمان با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به بخش حمل و نقل است که بیش از ۹۰ درصد از آن در بخش حمل و نقل جاده ای کشور است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه اظهار کرد: نگهداری ۲۲۱ هزار کیلومتر راه، ۳۶۴ هزار دستگاه پل، یکهزار و ۵۹ راهدارخانه و پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر روشنایی راه ها، چهار هزار قرارداد بزرگ و ۲۰ هزار نیروی فعال، بخشی از توانمندی های صنعت حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

کد خبر: ۱۶۵٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha